onsdag den 5. december 2018

De klassiske RC julekugle i nye farver






Så kom vi ind i december måned og tid til årets rigtige juleindlæg.
 Jeg håber du lige så vel som jeg kom godt ind i den i lørdags.
Jeg var selv på arbejdet og fik derfor ikke tid til at lave så voldsomt meget derhjemme. Til gengæld har vi fået juletræet ind i cafeen i fredags og den er jeg lige så stille begyndt at pynte med julekugle og mine jule-fugle-hjerter.

 Jeg tillod mig selv, at starte lidt tidligere end december, men det kan jeg også se mange andre har gjort, så det er vel okay. Er det ik`?

 Her i mandags altså for en uge siden, tillod jeg mig at køre all in på julehyggen. Jeg tændte for radioen, elsker at høre baggrundsmusik især hvis jeg er igang med et eller andet kreativ projekt. Jeg var netop gået igang med at stryge mine seneste julekugler, se billederne nedenfor, og prøv så lige at gæt hvad der kom ud af højtalerne.
Jeps, du gættede rigtig julemusik for fuld skrue. Perfekt nu det netop var JULE-kugler jeg var i gang med at stryge.

Sidste år lavede jeg dem i blå, mønstre samt DIY kan du iøvrigt finde lige her, men i år ville jeg prøve nogle nye farvekombinationer og det blev så til sort, grå og hvid.

Jeg har fået tegnet mønstrene op med rigtige perlemønstre til de af jer der synes, de var lidt svære at se uf fra mine tidligere billeder fra min DIY på de blå julekugler.
De nye kan derfor ses nederst i dette indlæg.

Selve fremgangsmåden og beskrivelsen af hvordan du stryger mm, kan du dog sagtens bruge fra de blå kugler.

Jeg er selv blevet super glade for dem og de er faktisk allerede blevet hængt op som noget af det første julepynt  i min lille lejlighed her i hjertet af Aarhus.

 Har du selv mod på at lave lignede derhjemme, så finder du som sagt mønstrene nederst i dette indlæg, men for god orden skyld er denne DIY kun til privatbrug og må ikke sælges eller videres sælges til kommercielt brug. 

Jeg sætter stor pris på, hvis du bruger mine mønstre samt DIY og du ligger dem op på de sociale medier, at du henviser til mig eller tagning via Instagram @helenasolskin

Rigtig god fornøjelse og rigtig glædelig 5. december




Perlemønstre på de 4 RC julekugler i sort, grå og hvid.







Mønstre på de 4 julekugler