onsdag den 6. januar 2021

DIY 3D julestjerne opdateret 2020

DIY på 3D-julestjerne opdateret 

Lige på falderebet nåede jeg lige at blive færdig med min julestjerne for år 2020. 
Det er som tidligere nævnt gået hen og blevet en fast tradition, at jeg hvert år laver en ny dog i nye farver for hvert år og i år skulle det selvfølgelig ikke være nogen undskyldninger.

Jeg var ikke et sekund i tvivl om at farverne i år skulle være grøn og guld. Grøn for håb, håb for fremtiden så vi forhåbentlig kan se frem mod et 2021 der kan ende uden covid-19.

Jeg har forsøgt at tage billeder undervejs af dette års stjerne og tænker de kan være brugbare, hvis du selv har mod på at lave en.

Derudover har jeg lagt en udførlig videoguide på min Instagramprofil @helenasolskin som skulle være forholdsvis nem at gå til.

Jeg håber det er til at finde ud af og har du spørgsmål, så er du mere end velkommen til at skrive eller kommentere i dette opslag.

Rigtig god fornøjelse. 

Det skal du bruge: 

30 Stykker kvadratisk papir gerne i en tykkelse på 120 g hverken for tyndt, men heller ikke for tyk, da det så bliver svært at lave folderne helt skarpe. 

Mine stykker måler 20x20 cm. 15 stk af en farve og 15 stykker af en anden farve. 

Satinsnor til ophæng i matchende farver.

Træperler i tre forskellige størrelser.

Evt akrylmaling til maling af træperlerne.

Sådan gør du:

Start med at folde stykkerne som du finder på Instagram @helenasolskin lige her 

                                            

Herfra skal du til at opbygge din stjerne og dette gøres ved at sætte dem enkeltvis ind i hinanden se blot i denne video

Sæt dem således ind i hinanden som det fremgår af billederne og som hjælp kan du også se denne video fra min instagram @helenasolskin
Du skal hele tiden være obs på, hvilken farve du sætter ind i, således den til sidst ender ud med at få en ligelig fordeling imellem de grønne og de guld.
Bagsiden ser nu således ud.

Når hele stjernen er samlet skal du nu male dine tre træperler i den eller de farver du synes.
Det er selvfølgelig helt op til dig om, du synes træperlerne skal males.
Put satinsnøren igennem de tre perler. Bind nu en tyk knude forenden af snoren således at den sidder fast inde i en af stjernens spidser.
Stjernen er nu klar til jul eller hvis blot du laver den i nogle farver der ikke lige minder så meget om jul. Evt. Pastelfarver synes jeg sagtens den kan hænge hele året. 
Håber du kunne bruge min DIY og glæder mig til at se dit bud på jeres 3D julestjerner. 
Husk desuden at der ligge en videoguide inde på min Instagram @helenasolskin.

Rigtig god fornøjelse

Tidligere års stjerner