lørdag den 8. december 2018

Årets Julefugle - Giveaway


Årets julefugle-hjerter



Årets Julefugle-hjerter anno 2018

Vi kan vidst ikke komme uden om, at julen nærmer sig med hastige skridt og jeg har igen i år ligesom de sidste par år, se de tidligere hjerter lige her, så har jeg været i gang med saks og papir og flettet julefugle-hjerte til den helt store guldmedalje.

Som mange af jer måske allerede har spottet på min instagram @helenasolskin så kører jeg hele to hold Julefugle-fletteworkshop på mit arbejdet på Kvindemuseet. 
Det var egentlig meningen, at jeg bare skulle lave en julefugle-workshop nu her på onsdag, men eftersom tilslutningen var så stor og pladserne blev rippet væk på nul komma fem, ja så oprettede jeg et nyt hold onsdagen efter som efter få timer, ja vi snakker altså timer også var total udsolgt.
Jeg er dyb taknemmelig for at tilslutningen har været så stor i år og tænker at starte allerede i november med de første hold næste år.

Det gode ved disse julefugle-workshop er, at både børn og voksne kan være med og samtidig er det en rigtig hyggelig måde lige at få koblet af fra julens julestress og gøremål sidde med et glas æblegløgg eller varm kakao med flødeskum og klippe og klistre til juletræets grene.

Til workshopsene sørger jeg for papir, skabeloner, sakse og lim samt mulighed for kyndig råd og vejledning af undertegnede.

Jeg vil desuden også tage et udvalg af mine egne flettede julefugle-hjerter med som inspiration, se evt. nedenstående billeder som er nogle, jeg har lavet som inspiration til i år.
Du er selvfølgelig også meget velkommen til selv at tage nogle mønstre med eller lave af fri fantasi.

Jeg ved ikke om du allerede har fundet dig en favorit juglefugl ellers kan du blive inspireret af nedenstående billeder.

Til børn og barnlige sjæle har jeg også lavet en lille Rudolf, en lille pingvin og en lille bjørn som julehjerte og tænker de ville være søde på børnenes værelser her i denne juletid.

Kunne du tænke dig at vinde en bog med nogle af disse julefugle-hjerter, så læs med nederst i dette indlæg.











I samarbejde med Lars Holmsted som er manden, hvor jeg finder inspiration til mange af fuglene her, har jeg fået den fine ære af at en af mine søde læsere kan vinde hans første bog Jule Fugle Flet.

Det eneste du skal gøre er, at kommenter i dette indlæg med en sød lille julehilsen.

Du kan desuden optimere dine vinderchancer ved også at deltage på min Facebookside
Helenas kreative verden hvor den også er at finde.

Jeg finder en vinder søndag d. 3 søndag i advent.

Held og lykke