lørdag den 7. december 2019

Årets 3 fuglefletteworkshop - Giveaway og mit bud på årets juledekoration



Årets tre fuglefletteworkshop i ord og billeder, mest billeder
Årets sidste fuglefletteworkshop 2019 havde jeg æren af, at slå dørene op for onsdag aften i denne uge. Igen stod godt og vel 25 kursister klar, klar til at klippeklistre, folde og ikke mindst flette julen indendøre. Ligesom de to forgående workshop.
Jeg bliver faktisk rigtig glad og også en lille smugle stolt over, at kigge alle de herlige billeder igennem fra mine kursisters flittige fugleproduktion. Ja rundt regnet er der vel næsten lavet 120 fuglehjerter i løbet af de sidste tre workshop, det er alligevel pænt mange fugle der nu skal hjem og pryde deres egne juletræer i den kommende jul.
Igen i år var der desværre en del som gik forgæves i forhold til billetter, men jeg har en rigtig god nyhed til jer derude. Allerede i januar laver jeg et nyt hold, da jeg har fået den fine ære af at skulle præsentere en ny fugleflettebog der udkommer her sidt i december.
 Jeg må nok ærligt indrømme, at det er de her workshop, jeg nu engang bliver ekstra høj på og jeg synes det er så fedt, at jeg også kan bruge lidt af mine pædagogiske kompetencer til netop disse workshop. 

Som søde Charlotte, en af kursisterne, også sagde til mig i søndags:
Man kan nu godt mærke, at du er udannet pædagog så pædagogisk en måde at guide en på."

Så tog jeg da heldigvis ikke min uddannelse til ingen verdens nytte. 
Jeg tror bare jeg vil lade billederne tale for sig selv og lade jer finde jeres yndligsfugl, hvis ik du allerede ved det.





































Årets juledekoration 2019
Traditionen tro finder jeg hvert år min lille DIY adventslysestage frem fra julekassen.
Det var et lille hyggeligt projekt, jeg lavede for nogle år tilbage.
Faktisk en af mine første DIY projekter i denne lejlighed, fordi jeg overtog den ved juletid for jaaaa er det 6 eller 7 år siden.
Advenstagen bliver fundet frem år efter år. Dels fordi den er nem at flytte, dels fordi man kan skifte fyrfadslysene ud lige så tosset som man vil og deraf også lade lysene tænde lige så længe man lyster.
Derudover fylder den heller ikke så meget og hvis man en dag har lyst til at male den andre farver kan det også hurtigt lade sig gøre.

Jeg har desuden valgt at gøre adventstagen  til en del at min lille nisselandskab, som i år består af små træer, porcelænslys og fugle alt sammen fra Søstrene Grene, snemands Hoptimist og to små hjorter lavet i hamaperler fra forrige indlæg.
De hvide træer du ser i baggrunden er faktisk fine små bordlys, som er modtaget i gave* fra Lyshygge. Uden tvivl en side jeg klart vil anbefale jer at kigge nærmere på, hvis du ligesom jeg godt kan lide smukt og anderledes lys.





Vinderen af min Fuglebogs Giveaway


Igen i år har i taget mig med storm, når det drejer sig om disse fugle flettebøger, som I i denne uge har haft mulighed for at vinde bog nr. 1.

Jeg har nu læst og talt alle jeres søde kommentar igennem og den heldige vinder af bog nr. 1 er
Kæmpe stort tillykke til dig kære Iben Trankjær, hvis du vil sende mig en mail på
helena.engelbrecht@yahoo.dk med navn og din adresse, således at du kan få sendt din premie.

Til alle jer andre fortvivl ikke, I har nemlig nu mulighed for at vinde bog nr. 2 blot ved at lægge en sød lille hilsen på dette indlæg.

Du kan som altid optimere dine vinderchancer ved også at deltage på min side

Jo flere steder du deltager desto større er dine vinderchancer.
Held og lykke og rigtig glædelig 2. søndag i advent.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.