fredag den 13. december 2019

DIY¨på 3D Kronhjort i hamaperler til dit vinterlandskab eller julebord

DIY på 3D Kronhjort i hamaperler til dit vinterlandskab eller julebord
Endnu engang har jeg de seneste par dage brugt de sene aftentimer på et hyggeligt lille hamaperleprojekt i anledningen af, at det jo snart er jul og så indrømmer jeg gerne, at jeg elsker at have et eller andet at nørkle med i de sene lune aftentimer.
 
Denne gang har jeg dog kastet mig ud i en 3D snekronhjort, som består af fem dele, som efterfølgende er sat sammen til en stor kronhjort og hvis jeg selv skal sige det, er jeg en lille smugle stolt af dette projekt.

En 3D snekronhjort som du kan have stående på årets julebord eller i dit julelandskab evt. med julelys båndet om halsen.

Ja der er mange fine muligheder for bruge denne kronhjort som en del af indretningen også efter jul.
 

Efter jeg viste et lille snert af den på instagram, var I flere som spurgte om, jeg ikke kunne lave en DIY på den. Derfor tænker jeg selvfølgelig at dele den med jer. Det er i hvertfald et hyggeligt projekt, hvis du skal slå ventetiden lidt ihjel her i juledagene.

 
DIY på 3D kronhjort
Mønstret er udarbejdet af Helena Engelbrecht


Hvis du bruger min vejledning og ligger op på de sociale medier, vil jeg blive super taknemmelig for, hvis du vil tagge med @helenasolskin eller ligge et billede op på min facebookside Helenas kreative verden.

På forhånd tak 😉
Det skal du bruge:

  • 4 kvadratiske hamaplader i midi
  • Hamaperler i hvid 01, sort 18, lys grå 70,  grå 17,  mørkegrå 71
  • Bagepapir
  • Strygejern
  • Bøger til at lægge i pres

Kronhjorten består af 5 dele:
Krop
Gevir
Hale
To gange ben


1) Start med at klikke de fire plader sammen, således kan du lave selve kroppen.
2) Følg mit mønster nederst i indlægget og hver opmærksom på, at jeg har lavet skygger med tre forskellige grålige nuancer.

3) Når du har lavet den, skal den stryges følg evt. denne vejledning.

4) Lav nu de to ben. Start med at klikke de to plader sammen og følg mønstret.
Stryg efterfølgende.


5) Husk at ligge motiverne i pres efter strygning, således undgår du de bøjer.

6) Lav nu selve geviret og halen, de fylder kun en plade og kan sagtens være på en.


7) Når dine dele er helt afkølet kan de nu klikkes sammen, således de to ben i de to hak ved kroppen. Geviret i hakket ved hovedet samt halen skal sættes i hakket ved enden.


Således skulle du gerne have et stk 3D Snekronhjort klar til julen 2019

RIGTIG GOD FORNØJELSE

Mønstre til 3D Snekronhjort

Krop og hale
2 stk Ben




Gevir















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.