tirsdag den 26. november 2019

Juleperlerier for børn og barnlige sjæle samt vinderen af mine juleøreringe

Juleperlerier 
Ja, jeg må nok erkende at de sidste indlæg har omhandlet lidt om jul og det må jeg nok også indrømme, at dette indlæg gør, hvis du derfor ikke gider at se eller læse om jul før d. 1. dec. vil jeg anbefale dig ikke at læse eller se med på dette indlæg og dog...………. for jeg offentliggøre nemlig også vinderen af de fine øreringe fra a.brask.dk.
 

De sidste par uger har jeg haft perlepladerne fremme. Jeg fik sådan lyst til at jule-perle-hygge efter min perleworkshop her sidst i efteråret, så hvorfor ikke perle lidt julemotiver frem nu vi jo alligevel har d. 1. december på søndag.

Jeg tænker at dele mønstre og en lille DIY på dem alle nederst i dette indlæg, så hvis du også har lyst til at juleperle lidt her i julen, er der rig mulighed for også at tage de små hoveder med til perlebordet, da mønstrene er fra 1-4 plader. 


Jeg har fået lavet tre små rensdyr-ansigter, som du kan have hængende på juletræet, stående på din billedreol ligesom jeg har gjort eller have dem hængende i dit julevindue.
 


Desuden endnu tre små rensdyr til din lille julelandsby, hvis du har sådan en.
 Jeg har selv lavet en lille juledekoration bestående af en glaskuppel fra Søstrene Grene samt træer og små sølv glitter kronhjorte. Her er det jo oplagt at tilføje sine egne hamaperlehjorte til landskabet. 

Jeg husker tydeligt som barn hvert år, hvordan vi år efter år lavede vores egen lille nisselandsby med vat som sne, små spejle som skjørtebaner og så skulle der selvfølgelig sættes masser af små nisser, som min mor havde fået samlet igennem tidernes morgen. 

Måske du også selv laver små nisselandskaber og byer julen indendøre eller som en fin dekoration i vindueskarmen? 

Sidst men ikke mindst fik jeg også lavet Hr Rudolf i lidt større udgave. Han fylder nemlig 4 plader, så lidt tålmodighed skal du have, hvis du går igang med ham. 
Han fik lige for en kort stund plads over sofaen, men ellers tænker jeg, han skal sættes op på billedvægshylden her i december. 

Jeg håber du kan bruge mønstrene til lidt julehygge med dine børn, børnebørn eller måske i børnehaven, hvis du er pædagog og læser dette indlæg.

Hvis du bruger de mønstre, jeg har anvendt samt min DIY, som jeg har lagt op herinde, vil jeg blive utrolig taknemmelig for, hvis du vil tagge mig Helenas kreative verden eller @helenasolskin, hvis du deler dem på de sociale medier.
På forhånd tak.

JULEPERLERIER BY #HAMABYSOLSKIN

Mønstre på lille kronhjort i helfigur
Farver som jeg har anvendt til de tre kronhjorte:
Hvid 01, sort 18, mørkebrun 20, lysebrun 21, rosa 48, grå 17


Mønstre på Rudolfs ansigt
Farver som jeg har anvendt:
Sort 18, hvid 01, mørkebrun 20 lysebrun 21, beige 27, rød 13



Mønstre på Rudolf i helfigur
Farver jeg har anvendt:
Hvid 01, sort 18, rød 13, rosa 48, beige 27, lyseblå 46, lilla 07, pastel grøn 47, brun 12, mørkebrun 20, grå 17, rød 05, mørkerød 22



Jeg anbefaler at følge denne strygevejledning, hvis du ikke har erfaring med at stryge hamaperler.

Og nu til vinderen af de fine øreringe fra a.brask
Endnu engang hvor har det været overvældene med så stor en interesse for de smukke 3 i 1 øreringe, som jeg lavede en konkurrence på i sidste uge, men samtidig så kan jeg faktisk også godt forstå, at så mange er vilde med hendes smykker, de er nu noget helt særligt, hvis du spørger mig.
Den heldige vinder blev...……
Stort tillykke til mariaguldbraaandt hvis du vil sende mig en mail eller direcht på instagram, så du kan modtage din premie.
Til alle jer andre fortvivl ikke december måned bliver fyldt med adventsgaver til jer.



























Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.