mandag den 16. september 2019

Lille lækker lædertaske lavet i enkle materialer - DIY

Lille lækker lædertaske lavet i enkle materialer
Dette indlæg er lavet i samarbejde med Creative Company
Det behøver ikke være særlig svært at lave sin egen personlige håndtaske og jeg vil derfor i dag tage jer med bag processen på, hvordan man nemt hurtigt og med ganske få materiale kan lave sin helt egen personlige håntaske i det lækre materiale læderpapir.

Måske du allerede har set de andre DIY`s jeg har lavet med læderpapir i samarbejde med Creativ Company Der ligger bl.a. en fin lille brødkurv, et par Hr og Fru Danmark nøgleringe en vindpropel og i dag skal vi så lave en lille håndtaske til den lille bytur eller perfekte værtindegave.

Kender du ikke til materialet læderpapir kommer her lige en lille kort introduktion. Læderpapir er i mine øjne et genialt materiale, fordi er så mange fine anvendelsesmuligheder med papiret da man både kan sy, tegne, klippe, udstanse og så er det endda så holdbart, at det næsten er umuligt at rive i stykker. Derudover er det lavet af 100 procent naturlige materialer og deraf vegansk. Lige nu kører Creativ Company faktisk 20 procent på alt læderpapir, så der er rig mulighed for at shoppe løs.
Siden jeg lagde min lille post op på Instagram, har I været rigtig mange som ønskede, at jeg skulle lave en DIY på den, så here you go.
 
DIY på lille lækker håndtaske
Det skal du bruge:
  • Skabelon
  • Blyant
  • Saks
  • Læderpapir
  • Nitter
  • Hammer
  • Trykknap til lukning
  • Læder til hank
  • Hultang

Du finder alle materialer på Creativ Companys hjemmeside undtagen guld læder det kan du finde hos laederiget

1) Start med at printe min skabelon ud, se mønstret nederst i dette indlæg. Du kan også få den som pdf fil ved at sende mig en mail på helena.engelbrecht@yahoo.dk

2) Klip herefter papirskabelonen ud og tegn den over på dit læderpapir, husk at markere de 8 små huller til trykknap og nitter og klip den herefter ud.
3)Tegn nu en hank i rigtig læder, min måler ca 2x16 cm alt afhængig af hvor lang du vil have din hank.
4) Nu skal du sætte din trykknap fast ved top og bund. Følg instruktionen i pakken som medfølger dine trykknapper. Hver dog obs på at de skal vende rigtigt i forhold til lukningen.
Her kan du se et billede af trykknappens bund.
Således skal den gerne se ud, når trykknapperne er sat fast.
5) Nu skal du have sat din læderhank fast, dette gør du ved at lave to huller ved de markerede huller ud fra skabelonen. Lav nu to huller med hultangen og ligeledes ved din læderhank.
6) Sæt nu din læderhank fast med nitter ud fra markeringerne og bank dem sammen med en hammer.
7) Fold nu sidernes buer ind så de daner en side på din taske.
Start med at folde midten op, herefter den bagerste bue og til sidst den forreste bue således at det er buens spids der vender bagud.
8) Lav nu et hul med hultangen med alle tre dele samme og sæt en nitter fast og herefter skal de bare hamres sammen.

9) Gør tilsvarende ved den anden side således at tasken nu kan stå.
Nu skulle du gerne have din helt egen lille håndtaske perfekt til den næste bytur eller som værtindegave.
Tasken kan også laves større, så skal du bare forstørre skabelonen op.
Skabelon til en lille lækker læderhåndtaske
Husk, hvis du bruger mit mønstre vil jeg sætte stor pris på, at du tagger mig på de sociale medier eller linker til min blog.

På forhånd tak.
 
Følg mig også på Facebook Helenas kreative verden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.