tirsdag den 29. januar 2013

Flettet taske allà nytårsdug

Så fik denne flettaske også lov til at se dagens lys. Jeg fik syet remmen her i weekenden, og i går aftes påsatte jeg den på tasken, og i dag vupti et stk`s færdig taske. Det er min største taske til dato, og den har derfor taget mig mange timer at flette. Grunden til at jeg har valgt, at kalde den "Flettet taske allà nytårsdug" er, som nogle af jer måske kan genkende fra indlægget om min nytårsaften, som blev holdt sammen med en masse skønne mennesker, så havde værterne købt en flot blålig papirsdug, hvoraf de ikke havde brugt det hele af dugen. Med det samme da jeg så den resterende rulle i hjørnet af stuen, ja så fik jeg kreative ideer, og derfor spurgte jeg selvfølgelig værtsparret om ikke, jeg måtte få resten af papirsdugen, hvilket jeg selvfølgelig godt måtte. Jeg valgte at bruge noget sølv gavepapir imellem leddene for ligesom at give tasken et mere livligt spil, hvilket jeg synes giver en ret fin effekt.
Her kan I se resultatet af det store arbejde.


 
Tasken måler ca. 28 x 25 cm og har en bred bund på ca. 25 x 7 cm. Derudover har jeg syet en rem i sort stof, som efterfølgende har fået påsat matchende satinbånd på. Remmen er syet fast på taskens sider med en fin blålig knap. Yderemere er der syet en blå lynlås fast i toppen.
 
Jeg er blevet yderst tilfreds med den, men hvad er jeres vurdering?
 
Jeg ser meget frem til på lørdag, hvor jeg skal mødes med en masse andre kreative ildsjæle til mit første blogtræf som Anna med bloggen LaRaLil har været så sød at arrangere. Jeg glæder mig som et helt lille barn, og jeg er sikker på, at vi får en rigtig hyggelig dag med masser af sparring med hinanden, snakken frem og tilbage og ikke mindst drukket en masse te og kaffe. Det kunne være rigtig sjovt, hvis jer der skal med lige vil kommentere dette indlæg, på den måde kan jeg jo lige se, hvem af jer der læser med på min blog, og som jeg jo skal mødes med for første gang på lørdag.
 
Ellers ønsker jeg jer alle en fortsat god tirsdag.
 


14 kommentarer:

  1. Jeg kommer desværre ikke til blogtræf men smider lige en kommentar alligevel:-) Hvor er du flittig - sikke en tålmodighed det må kræve at lave sådan en taske.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og du er da mer end velkommen til at ligge en kommentar selvom du ik skal med. Det var måske dårligt formuleret fra min side ;-)

      Slet
  2. Det er en rigtig fin taske. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan du har syet hanken fast med en knap? Det lyder jo som noget, jeg måske kunne gøre brug af. Det med nitter osv., det må jeg ærligt indrømme, at jeg aldrig kommer ud og får fat i. Knapper kan man vel finde her i byen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak ;-) ja jeg er også blevet rigtig godt tilfreds med den. Med hensyn til remmen, så syr jeg den selv, derefter syr jeg den fast på siden af tasken både på for og bagsiden. Til sidst syr jeg knappen på. Håber det giver mening, ellers skriv endelig ;-) Frisøren I D4 you ligger i Århus, men den er bus eller køreturen værd;-)

      Slet
  3. Hold da op et arbejde - hvor er den flot.

    SvarSlet
  4. Men hvordan syr du den fast? Altså på symaskine - eller?? Jeg syer selv mine fast i hånden, og jeg synes ikke, den måde jeg syer dem fast på, er ret besværlig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selve remmen syr jeg på maskine, men efterfølgende syr den fast i hånden med stærk sytråd.

      Slet
  5. Super lækker taske - flot arbejde og godt gået :-)

    SvarSlet
  6. Prikker du så nålen IGENNEM tasken? Eller imellem folderne? Undskyld, hvis jeg er lidt fatsvag, hehe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal ikke undskylde ;-) jeg syr dem fast igennem leddene endelig ikke prikke hul ;-(

      Slet
  7. Okay - så tror jeg, vi gør det på samme måde.. Jeg synes bare ikke altid, det fungerer lige godt og tænkte, at der måtte være en smartere måde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan sagtens få det til at fungere, men jeg vil da meget gerne vise dig det en dag du ved lejlighed er i Århus ;-(

      Slet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.