tirsdag den 13. august 2019

Vindmøllepropel i læderpapir - DIY

Vindmøllepropel i læderpapir - DIY 
Dette indlæg er lavet i samarbejde med Creativ Company

I dag vil du få mit 3. indlæg lavet i samarbejde med @cchobby, hvor jeg har fået den dejlige ære af at skulle vise jer en masse ideer og DIY’s her henover sommeren, som man kan lave med læderpapir. Jeg havde aldrig før prøvet at arbejde med læderpapir og det har derfor også været nogle sjove og lidt anderledes udfordringer, jeg har givet mig selv. Men alene det at jeg er blevet udvalgt til at være deres ambassadør her henover sommeren, er jeg da en lille smugle stolt af.


Læderpapir er et vegansk produkt, som er fremstillet af 100% naturlige produkter og det geniale ved papiret er, at man både kan sy, male, klippe og standse i det ja der er i det hele taget utrolig mange anvendelsesmuligheder med papiret. 

For et par dage siden fik jeg kreeret en lille vindmølle, en sød lille ide især hvis du har børn med ved kreabordet. 

Igen kræves det blot meget få materialer og samtidig får du et par gyldne timer sammen med dine børn eller børnebørn, hvor ipaden eller mobilen bliver flyttet lidt væk for en stund. 

 
DIY på vindmøllepropel i læderpapir 

Det skal du bruge:
  • Læderpapir gerne med lidt mønstre på, jeg har brugt dette her
  • Hultang
  • Søm eller stift
  • Hammer
  • Mørkerødt læder eller anden farve som matcher selve propellen til midten af blomsten.
  • Blyant
  • Saks
  • Pind fra naturen ca. 40 cm.
    Sådan gør du:
Start med at printe min skabelon ud som du finder nederst i dette indlæg. Hvis du ikke kan finde ud af det, så send mig en mail på
helena.engelbrecht@yahoo.dk så vil jeg sende den til dig.

Klip herefter skabelonen ud og tegn den over på dit læderpapir. Husk at markere hullerne så du ved, hvor der skal laves huller med huldtangen, når du kommer dertil.

Klip herefter propellen ud i dit læderpapir.
Lav de 7 huller med en hultang, alternativ kan de laves med en hukkepibe.



Klip nu en rund cirkel, ca. 3 cm i diameter, ud i læder eller brug blomsten der er på min skabelon til midten af propellen.
Herefter tager du dit søm og tager hver enkelt flap af propellens side ind mod midten så de danner en blomst, se billedet nedenunder.

Slå nu sømmet fast ca. 3-4 cm fra pindens top. Her er det godt med lidt voksen-hjælp. Husk ikke at slå sømmet/stiften for langt ind ellers kan propellen ikke dreje rundt.








Skabelon til propellen kan også fås som fil ved at sende mig en mail på helena.engelbrecht@yahoo.dk
Du finder desuden DIY på nøgleringe lige her
 
DIY på brødkurv lige her

Rigtig god fornøjelse og forsat dejlig sensommer


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.