tirsdag den 26. juni 2018

Min dejlige arbejdsplads - En hyggelig oase i hjertet af Aarhus

Som mange af jer sikkert har fuldt med i, så var jeg jo så heldig at få en fastansættelse på Kvindemuseet i deres cafe for nu efterhånden otte måneder siden.
Hold nu op tiden går altså stærk.

Jeg kunne vitterligt ikke finde et bedre sted at arbejde. Alene de fine omgivelser, mine fantastiske kollegaer og ikke mindst alle de dejlige gæster som kommer i cafeen er med til, at jeg for hver dag cykler afsted på arbejdet glad, smilende og frisk og klar til en ny dag.


Det har altid betydet meget for mig, at jeg trives i det arbejde jeg laver, især fordi jeg går meget op i mit arbejde og det er jo også et sted man bruger og ligger en del timer i. Det gør jeg i hvertfald.
Det har derfor altid været vigtigt for mig, at jeg trives på min arbejdsplads og det kan jeg ihvertfald kun sige JA til her på Kvindemuseet.


Som mange af jer måske fulgte med i på Instagram, så fik vi renoveret vores hyggelige lille cafe tilbage i marts og lige efter påske åbnede vi igen op i smukke dejlige omgivelser lige i hjertet af Aarhus.


Der er plads til ca 55 spisende gæster, derudover har vi også en hyggelig lille gårdhave som man også kan sidde i, når vejret ellers tillader det. Haven er opkaldt efter Mathilde FIbiger, som betragtes som Danmarks første ligestillingsforkæmper.


Cafeen er desuden indrettet med små udstillinger af genstande fra museets samlinger. I montrer samt på væggene kan der bl.a. ses et udpluk af husholdningsredskaber, som man brugte i gamle dage.


Gedigen grovkost og dagfriske delikatesser er hovedoverskriften for vores menukort. Min chef sammensætter en menu som afspejler årstidens råvarer og er desuden 60-90 % økologisk. Derudover
 har vi også et udvalg af mad til vegetarer og vi serverer både gluten- og laktosefri mad.


Vi afholder også større selskaber og arrangementer som fødselsdage, bryllupper, konfirmationer, begravelse, barnedåb mm.


Alle er selvfølgelig altid velkomne og det er gratis at komme ind i selve Museumscafeen.


Har du lyst til at se, hvad vi har på menuen netop i denne måned, kan du læse mere her samt booke bord.


Glæder mig til at hilse på dig i hjertet af Aarhus.











Et lille billede af en af vores frokostretter, vi har på sommermenuen lige nu.
Pocheret æg med grøn salat, timiancroutoner, tørsaltet bacon og hjemmebagt brød



Grøn råkostsalat med appelsin, friske ærter, blancherede mandler og hjemmebagt brød.



Til den søde tand.
Hjemmelavede pandekager med hyldeblomstsirup, danske økologiske jordbær og flødeskum.





Vi har altid hjemmelavede kager i vores kagemontre.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.