lørdag den 28. januar 2017

Svaneindbydelse DIY




 
Kan i huske mit tidligere indlæg på min svane-vægophæng fra i sidste uge? ellers kan i læse det her.

 
I forlængelse af dette fik jeg den ide, at lave nogle indbydelseskort med udgangspunkt i de samme skabeloner evt. til en kommende barnedåb, konfirmation, fødselsdag eller anden festlig begivenhed.
Jeg synes nemlig ikke, at der er noget mere personligt end et håndlavet kort.

 
Da der var stor stemning for at lave en DIY på min svane-vægophæng tænkte jeg derfor, at jeg ville starte ud med at lave en DIY på mine indbydelser og efterfølgende på vægophænget. Grunden til dette er, at jeg ved, at flere står og skal til at planlægge henholdsvis konfirmation og barnedåb og derfor ville det jo være oplagt at udgive denne DIY først, da indbydelserne jo skal laves i god tid og sendes ud.

 
Du skal bruge:

 
  • Mine svaneskabeloner
  • Papir gerne perlemorspapir det giver en flot struktur og glans, kan købes i Panduro Hobby eller Søstrene Grene.
  • Saks
  • Springerklips, kan købes i Bog og Ide
  • Glitterpapir til krone, kan købes i Panduro Hobby eller Søstrene Grene.
  • Smalt lyserødt satinbånd til halsbånd
  • Lyserød farveblyant eller tusch
  • Lille tynd sort kuglepind, gerne Artline 0,01 mm
  • Hulmaskine til påsætning af vingerne på kroppen


 
Start med at klippe skabelonerne ud og tegn op på det hvide karton. Der skal bruges en krop og to vinger.


Klip dem herefter ud med en lille spidst saks, det giver det pæneste resultat i forhold til at kunne lave fine spidse vinger.


Farvelæg nu kronen med guldtusch, husk på begge sider af svanen.


Farvelæg herefter svanens næb med lyserød og tegn efterfølgende med tynd sort tusch en lille hinde langs næbet. Tegn ligeledes øjne på.


Inden vingerne sættes fast på kroppen skal der skrives selve indbydelsesteksten, har man mange indbydelser kan man som alternativ skrive den på computer først og printe dem ud i X antal kopier, som efterfølgende limes på vingen.


Lav nu et hul i begge vinger samt midten af svanens krop og monter herefter din vingeklips fast.
Tag først en vinge igennem hullet herefter kroppen og til sidst den anden vinge med selve teksten på.


Bind nu en lille sløjfe med det lyserøde satin rundt om svanens hals og vupti din svaneidbydelse er færdig.




Vingerne kan du sprede op og ned via klipsen  på den måde kan du skjule selve indbydelsesteksten.







Skabelonerne på svanen kan bestilles via mail på helena.engelbrecht@yahoo.dk 

De koster 49,-



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.