onsdag den 1. februar 2017

Skal vi perle foråret frem? DIY


1. februar og nu kun en måned tilbage inden vi officielt træder ind i forårsmånederne.
Men er jeg den eneste, som godt kunne trænge til noget sol, lys og FORÅR?

Jeg har de seneste par dage gået og længes efter noget mere lys, forår og SOMMER. De her gråtriste dage kan virkelig føles alt alt for lange.

De sidste par dage har jeg derfor kaldt foråret indendøre med små forårsbebuder bestående af et lille vintergække-hamaperle projekt og har derfor PERLET foråret frem, det håber jeg i hvertfald på.

Igen er det et projekt, som ikke tager alt for lang tid og derfor oplagt til en lille weekend eller eftermiddags aktivitet her i de kommende gråvejrsdage. Måske kunne vi ved fælles hjælp
Perle Foråret Frem.


Materialer:
Hamaperler købt hos Panduro Hobby farverne hvid, grøn, lys gul og mint grøn.
Kvadratiske perleplader tre stk. Du kan også stryge dem en af gangen, så skal der blot anvendes en.
Bagepapir
Strygejern
Hvid sytråd til ophæng

Følg min perleskabelon, se de næste to billeder. Du skal lave to stk af billede nr. et og et stk af billede nr to.

Stryg herefter perlepladerne med bagepapir. Husk ikke at sætte strygevarmet for varmt, så smelter perlerne for hurtigt. Som jeg siger til mig selv, når jeg stryger: "Ha`tålmodighed Helena" Det giver altså det pæneste resultat i sidste ende.

Synes du de bøjer lidt, vil jeg anbefale dig hurtigt at ligge dem i pres efter strygning, så undgår du nemlig dette.

Tag nu en hvid sytråd og bind dem fast efter hinanden. Hvis man synes, at det skal være i en anden rækkefølge så kan man jo bare gøre dette. Det er jo kun fantasien der sætter grænser.


Rigtig god fornøjelse











Mønstrene har jeg fået inspiration til via pinterest, dog har jeg selv ændret lidt på kombination og farverne.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.