torsdag den 4. august 2016

Drømmefanger - uro

ÆJeg har længe gået med denne ide om, at lave en drømmefanger, men dog skulle det ikke være den klassiske som vi kender den med en rund cirkel, som regel med en masse snører på kryds og tværs og så med fjer hængende ned oftest lavet i hamaperler.
Jeg ville derimod gerne lave en der mindede lidt om en almindelig uro og samtidig skulle passe ind i den minimalistiske stil.

Jeg valgte derfor, at lave en med nogle fjer af kraftigt filt i de grå, hvide og sorte nuancer kombineret med forskellige tykkelser perlemorsperler forskudt ind i mellem fjerene. 

Jeg synes selv den blev veldig fin og lidt mere nordisk inspireret stil i forhold til mine andre sky- og måneuroer. Allerede nu har jeg fået en del bestillinger på nogle magen til, så er skam allerede gået i gang med et par stykker mere.

Ligene kan selvfølgelig bestilles ved at kontakte mig pr. mail: helena.engelbrecht@yahoo.dk

Lidt fakta om drømmefangere:
En Drømmefanger er et traditionelt indisk stykke håndarbejde. Drømmefangeren fremstilles typisk af en ring af pilekviste, som oftest flettest af net. Dette dekoreres med peronlige og/eller hellige genstande. For nogle mennesker er drømmefangeren blevet et symbol på den indianske kultur

 .





Kilde m drømmefangernes bestydning fundet her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.