søndag den 7. august 2016

Tiltrængt fridag i Marselisborg slotshave - sommeren 2016

En ting som jeg vidst godt kan indrømme er, at jeg har arvet min families svaghed for naturen og de smukke farver, blomster og hvad den ellers kan byde på især her i sommermånederne. Både min mor, som næsten dagligt går i sin smukke frodige have samt min far som tidligere var økologisk gartner og ikke mindst min skønne kusine har et helt særligt øje for de smukke detaljer i naturens frodige liv. Det er derfor ikke mærkeligt, at jeg har arvet denne kærlighed til blomster.

Når man som undertegnede bor i lejlighed og derfor ikke har sin egen have er det derfor alfa omega, at komme ud og nyde den i særlige omgivelser som i Marselisborg Slotshave, også kaldet  Droningens have her i Aarhus.

Jeg havde for en gang skyld en velfortjent fridag, som egentlig bare skulle have gået med lidt oprydning og diverse praktiske gøremål, men da min kusine ringede og spurgte om, jeg ville med op i Marselisborg have sammen med hendes mand, datter, datterens kusine og fætter samt deres to små hunde, ja så kunne jeg ikke sige nej. 

Til trods for lidt småregn, så havde vi den smukkeste eftermiddag i parken og fik set og taget billeder af de fineste blomster, som netop parken besidder. Vil helt klart anbefale haven et besøg, hvis I er på de Aarhusianske kanter.

Dagen blev afsluttet hjemme hos min kusine med kaffe, nyplukkede blommer fra haven, sildebensfletning på pigerne, man er vel pædagog og nej ikke frisør og sidst men ikke mindst ren afslapning for alle søndagens penge. Virkelig tiltrængt efter en lang arbejdsuge.

En ny uge står atter for døren og der er sikkert mange af jer, som skal begynde igen efter endt ferie, er du måske en af dem?


Trip, trap, træsko, de er nu ikke til at stå for.

Min dejlige ´kusine


Sildebensfletning på pigerne

Der er nu ikke noget bedre end en kop varm kaffe og nyplukkede blommer fra haven.
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.