torsdag den 3. september 2015

Delica-armbånd DIY og GiweAway i samarbejde med Smyks.dk



Der hersker vidst ingen tvivl om, at de smukke Delica-perler er blevet det helt nye smykke-trend på det seneste og jeg må da nok også indrømme, at jeg er blevet helt vild med at kreere armbånd af de smukke perler. Lige siden jeg startede med at lave smykker, har Smyks.dk  været en af mine absolut yndlingsteder at købe smykkematerialer fra. De har et hav af lækre perler, låse, ørekroge, vedhæng, smykkekæder, ja stort set alt hvad hjertet kan begære til sådan nogle som os der elsker selv at lave smykker. Derudover synes jeg, at deres hjemmeside er super god, det er nemt at finde rundt på siden og finde inspiration til ens kommende smykkeprojekter.

De sidste par dage har jeg som sagt selv været lidt igang med at lave lidt forskellige variationer af armbåndene og har samtidig lavet en lille DIY til jer, som jeg håber, I kan få lidt glæde af.

Du skal bruge:

Forskellige farver af Delicaperler
Øskner 0,8 mm

Samt to styks fladtænger og en bidetang




1) Start med at vikle wiretråden rundt om dit håndled, tilføj herefter ca. 8-10 cm ekstra, så du har lidt snor at arbejde med. Hvis du som jeg gerne vil lave 4 kæder i et armbånd, skal du tage den dobbelte længde af snoren x 2.

2) Herefter skal du tage en klemperle og putte den ind i de to af wiretrådene, herefter sættes øsken i de to tråde og til sidst putter du de to wiretråde ned igennem klemperlen. Efterfølgende skal du klemme på klemperlen. Øsken som du har sat fast i enden, skal du nu åbne og sætte låsen på.



I enden skulle du nu gerne have 4 tråde at arbejde med.

3) Bestem dig nu for, hvilke farver du vil sammensætte. Jeg starter som udgangspunkt med at ligge perlerne op ved siden af hinanden på den måde giver det et hurtigt overblik over, om perlerne passer sammen. 


4) Når du har sat perler på alle 4 tråde i de ønskede farver, gentager du punkt 2 med wireklemmen. Når trådene er klippet til, dette gøres med din bidetang, putter du endnu en øsken i den løkke, som du har fået dannet via wiretråden. Herefter sættes en øskenkæde i ca. 4 cm. Dette synes jeg giver en fin længde til at man kan justere armbåndet afhængig af ens håndtykkelse.

Således skulle du gerne ende ud med at have 4 kæder i et samlet armbånd.

Der er et hav af muligheder med at sammensætte Delicaperlerne til dit helt unikke armbånd, det er kun fantasien som sætter grænser.

Her kan du se mine 5 bud, hvor jeg hele tiden har valgt at have den guld Delicaperle, som gennemgående i alle 5 armbånd.

Man kan også vælge at sammensætte dem alle i et stort armbånd som her.

Hvis du blot ønsker at lave et enkelt armbånd med en kæde, så kan du evt. følge denne fine vejledning. 

Nu til det sjove til jer søde læsere.

I samarbejde med Smyks.sk har jeg nemlig fået lov til at give jer muligheden for at vinde et gavekort på hele 500,- til Smyks.dk.

Konkurrencen foregår på min Instagramprofil og på min egen facebookside og hvis du deltager begge steder, så optimere du din vinderchance.

1 kommentar:

  1. Hvor er de bare smukke

    Hilsen Berit Adler Thorsted

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.