mandag den 14. september 2020

Royalcopenhagen-bakke - DIY

RC bakke i hamaperler DIY  

Kender I det med at have haft et projekt i tankerne i flere måneder men grundet tid og arbejde og nååå ja så har jeg jo også fået H ind i billedet, som også er blevet en rigtig stor del af mit liv. Det er selvfølgelig noget jeg er mega taknemmelig ikke mindst lykkelig for, men det går desværre lidt ud over bloggen, til gengæld er jeg altid at fange på Instagram under @helenasolskin

De seneste aftner har jeg dog hygget mig med et lille perleprojekt, som jeg længe gerne har haft ville lave. En Royalcopenhagen bakke lavet af Hamaperler som bund og en gammel træbakke købt på loppemarked. Kan man ikke lige finde en gammel brugt bakke kan man købe en ved Pamdu Hobby.

Mønstret i bundet er taget med udgangspunkt i et af mine tidligere projekter med RC motivet nemlig dette ur 
Det kræver ikke vildt mange hobbymaterialer, så jeg vil mene det er et af de projekter til en SU-venlig pris og samtidig har du en bakke ikke alle har. 

DIY-RC bakke i Hamaperler 

Det du skal bruge er: 
Træbakke fundet fra genbrug ellers kan man også købe en ved bl.a. Panduro Hobby
Hvid maling 
Lim/lak 
Hamaperler i farverne: hvid 01, blå 08, lyseblå 46
Perleplader i midi jeg har brugt 6 stk 
Quick lim 
Strygejern
Bagepapir 
Tyk bog til pres

Fremgangsmåde 
1) Start med at måle bunden af din bakke. Min bund måler næsten 6 hele plader midi. Men hver dog præcis med dine mål, da det er mega ærgerligt i sidste ende at lave selve hamaperlebunden  for stor eller Lille. 
2) Sæt dine perleplader sammen til en stor plade og begynd nu med at lave selve RC blomsten fra midten.
Se mit mønstre.
Når selve blomsten er lavet fyldes der ud med hvid til dit ønskede mål. Ønsker du ligesom jeg at få en blå kant langs siden, skal du have den tankerne i forhold til din beregning af Bakkens endelige mål.
3) Stryg nu forsigtig selve pladen på middel varme med bagepapir, brug evt denne Stryge-vejledning 

4) Når den er strøget lægges den i pres under en bog. I mellemtiden kan du male din bakke hvid, den skal gerne have tre gange, så den dækker helt.

5) Herefter lakeres bakken med lim/lak og når dette er tørt, kan du lime selve Hamaperle-bunden fast med Quick lim købt fra Panduro Hobby. 

6) Læg det igen i pres under en tyk bog i et par timer og når du kan mærke, at bunden sidder ordentlig fast. Fjerner du bøgerne. 

Så skulle du gerne være et stykke serveringsbakke rigere, som du vidst med dit kreative hjerte godt kan være ret stolt af.
Håber meget du kan bruge mønstret og del det endelig enten på Instagram med tag @helenasolskin eller min facebookside. 

Det vil varme mit hjerte. 
Rigtig god fornøjelse.

Mønstre til Royalcopenhagen bakke 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.