fredag den 10. juli 2020

Summerfeelings - Love, status fra mit lille hjerte

SUMMERFEELINGS - LOVETIME
De af jer der følger lidt med over på min Instagram @helenasolskin har måske godt spottet, at mit liv har vendt en lidt uventet drejning, altså på den gode måde.
Jeg indrømmer gerne at de sidste måneder særligt i corona hjemsendelsetiden var en mildest talt sej og hård kamp for mig. Min sygdom tog virkelig over og jeg lukkede mig mere og mere ind.
Jeg følte ikke, at livet var værd at kæmpe for mere og jeg var mildest talt på vej til at dykke så langt ned, at jeg ikke ville kunne overskue livet igen.

Men, men, men, jeg hang i og hang ved og jeg ved kun, at jeg bliver stærkere af netop at kunne overvinde disse dyk, som jo nok altid vil være på livets vej. 

I starten af krisen, lad os bare kalde ham Hr coronakrise, ja vi skal faktisk helt tilbage til december måned 2019,  hvor jeg var begyndt at skrive lidt med en fyr bare sådan helt stille og roligt, som man jo siger. 
Det udviklede sig til flere beskeder og nogle gange flere om dagen, andre gange blot et 
"Hej håber du har haft en god dag". 
Dog var det ikke mere end bare venskabsbeskeder.
Tilbage i februar faktisk på min fødselsdag, var jeg  i byen med en nær veninde fra arbejdet.
Jeg var vidst blevet lidt fuld i løbet af aftenen og pludselig falder vores snak på, lad os stadig bare kalde ham H, og jeg viser hende vores SMS beskeder til hinanden.
Hun får selvfølgelig mig overtalt til at invitere ham på en lille kaffedate ikke noget vildt bare stille og roligt. Det tænkte jeg ved mig selv, ikke kunne skade nogen.
 Februar måned var en meget travl måned for mig rent arbejdsmæssigt og det var det sågar også for ham og derfor blev det ikke rigtig til noget med den kaffedate.

Men så kom coronakrisen og alt blev lukket ned, der blev stille på gader og stræder.
Jeg blev hjemsendt ligesom mange andre og skulle nu få en hverdag til at fungere for mig selv, shit det var hårdt, særligt når man som jeg er et meget socialt menneske, men også elsker at have noget fast at stå op til ikke mindst sine kollegaer at snakke med.

Men så kom H ind i billedet. Han tog initiativ til, at vi skulle mødes til en gåtur ved Den gamle by og Botanisk Have. 
Vi mødtes foran Den gamle by præcis d. 15. marts så stort set lige efter corona nedlukningen.
Det første møde gik stille og roligt, vores kemi kunne næsten ikke passe bedre sammen og vejret var sågar med os. Han havde medbragt kaffe to-go og lidt frugt samt chokolade og jeg husker det, som var det i går, hvordan jeg pænt måtte sige: "Nej tak" til chokoladen.
Heldigvis den dag i dag har jeg åbnet mig meget mere op omkring min spisesituation og sygdom, hvilket han allerede på nuværende tidspunkt takler rigtig fint.
Allerede et par dage efter mødtes vi igen ude ved Tangkrogen, hvor vi gik en tur ud til Den uendelig bro og igen faldt kemien bare med det samme. Det eneste lille MEN, som jeg godt har kunne mærke, at jeg skulle tænke lidt over var, at der er en mindre aldersforskel som jeg lige har haft skulle mærke efter om, jeg sådan kunne være i. Forstået på den måde, HVAD MON ANDRE VIL TÆNKE?
Jeg kan tydeligt huske, at jeg snakkede lidt med min mor om det med alderen og hun syntes slet ikke det var noget problem, altså hvis jeg syntes han var sød og værd at dele min tid med, hvorfor så ikke bare se, hvad tiden ville bringe...……..
Det blev påske og på vores 3. date tog vi på Himmelbjerget, hvor vi havde den dejligste tur, som jeg længe havde savnet. En dag hvor vi fik grint, talt og lært meget mere om hinanden, men også en dag hvor jeg fik åbnet mig lidt mere op om mig, mit liv og mine problematikker i forhold til min sygdom.
H var heldigvis meget sød og forstående overfor dette og jeg husker faktisk som om, at han var meget nysgerrig på at høre om, hvad jeg sådan kan spise og hvordan jeg takler at leve et "normalt liv til trods for denne kamp.
Dage blev til uger og det endte faktisk med, at vi mødtes hver weekend, hvor vi oplevede lidt af den danske natur sammen. H er nemlig også, ligesom jeg, vild med frisk luft og at udforske nye smukke områder her i Danmark.
Her kan bl.a. nævnes Lønstrup, Rude fyr, Mariager, Gudenåen, Den uendelige bro, Herning hvor bl.a. Skovsnogen blev udforsket, kan i øvrigt varmt anbefales, se bl.a. denne lille video derfra, Femmøller, Sushi aftner ved Risskov strand, Norsminde for ikke at nævne Sank Hans aften  i Skagen, hvor bl.a. Grenen blev besøgt og overværelse af den smukkeste solnedgang ved Solnedgangskysten. Jeg behøver vidst ikke nævne hvor smukt det var, se blot billederne længere nede i indlægget.
Hvad det hele ender ud med, det vil tiden blot vise, men indtil videre har vi da booket ophold til Samsø her i sommerferien, som vi skal ud at udforske sammen.
Derudover har han også givet mig en koncertbillet til koncerthuset i Ålborg i januar 2021, så han satser vidst stærkt på at det fortsætter i år 2021.


Jeg tror bare at, jeg vil lade billederne tale for sig selv og ønske jer alle en rigtig dejlig sommer.


Den smukkeste dag til Rude fyr
Man må ikke gå ned på sushi og Mumi og H har allerede prøvetestet alle mine mumikrus.

Lønstrup
Turen til Skagen Sankt Hans aften var ikke mindre end fantastisk
Skagen og det smukke lys
Norsminde havn var uden tvivl også en dejlig aften
Strandtur til Moesgaard
Skagens bamsemueum
Norsminde fiskerestaurant.
Ruths hotel i Skagen
Tak fordi du både læste og så med så langt, nu er der blot at se fremad og se på, hvad fremtiden bringer til...……...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.