tirsdag den 21. juli 2020

Sommerfugle i Hamaperler -DIY

Sommerfugle I hamaperler - DIY
Dette indlæg er delvist sponsoreret af Mie Møller Bie

Først og fremmest skal I alle have stor tak for den meget fine modtagelse, I har taget på mit salg af mumiprodukter de første to måneder.
Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet, at det skulle blive så populært og der går næsten ikke en dag hvor en af jer ikke har lagt en ordre. Det varmer mere end nogen anden at se, man ikke er alene om at have samme kærlighed for Mumi.
Så sent som i tirsdags efter to dejlige dage på Samsø med Henrik, det skal jeg i øvrigt nok også komme med en lille update på med billeder og særlige ting, jeg vil anbefale jer at se på Samsø, havde jeg den vildeste pakkedag hvor over 40 pakker blev pakket og sendt afsted på en gang ud til jer.
Min sofa og stue var omdannet til pakkerum, men heldigvis fik I ret hurtigt tømt ud i det og her blot en uge efter står min stue igen som en "normal" stue hvor man faktisk også kan sidde i min sofa igen.

Er du i øvrigt nysgerrig på at se nogle af Mumiprodukterne, kan du se dem i dette indlæg og ellers er du altid velkommen til at sende mig en mail på helena.engelbrecht@yahoo.dk. hvis du har spørgsmål på en given vare.
Og så kan jeg vidst heller ikke løbe uden om, at jeg har bestilt tid til en tatovering og den kvikke kan næsten regne ud, hvad motivet skal være og selvfølgelig noget jeg selv har tegnet.


Ingen sommer uden lidt perlehygge på gråvejrsdage.
Når solen ikke har haft skinnet, har jeg hygget mig i de sene aftentimer med hamaperler.
Det er blevet til tre små sommerfugle eller dvs. fire sommerfugle hvoraf den ene af sommerfuglene er lavet ud fra dygtige Mie Mollers mønstre.
 Sommerfuglen er jo min yndlingsfugl, så derfor var det jo oplagt lige at få lavet tre nye til min væg. En lille, en mellem og en stor. Derudover har jeg fået lavet Mie Møllers fortolkning af en dagpåfugleøje, som er fra bogen "Perler hele året rundt", som jeg varmt vil anbefale.
Jeg tænkte, nu det jo er sommerferie og mage jo rent faktisk har tid til at slappe af og nyde en stille stund måske ved kreabordet, at jeg ville dele de tre sommerfugle med jer, så I også har muligheden for at lave jeres egen lille sommerfuglevæg.
Er du ikke lige til rosa, kan du jo sagtens vælge en anden farve

DIY SOMMERSOMER I HAMAPERLER
Det skal du bruge:
  • Hamaperler Midi i farverne: hvid 01, sort 18, rosa06, grå 17, lysegrå 70, gennemsigtig 19
  • Perleplader 6 stk midi
  • Strygejern
  • Bagepapir
  • Tyk bog til pres
1) Start med at klikke de seks perleplader sammen til den store sommerfugl og følg nedenstående af mine mønstre.
2)Når du har lavet hele mønstret, skal du stryge det på begge sider husk at have tålmodighed det giver det pæneste resultat i sidste ende. Jeg sætter ikke mit strygejern højere end middel, således undgår du at perlerne ikke smelter for hurtigt.
3)Når du har strøget begge sider ligger du sommerfuglen i pres under en tyk bog, således undgår du at den bøjer.
4)Når den har ligget i pres i ca fem min. er den nu klar til at pynte i dit hjem evt. på væggen i soveværelset, på børneværelset eller i stuen.

Følg ligeledes mønstrene til de andre sommerfugle og du har herefter en sommerfugle sommervæg resten af sommeren.
Rigtig god fornøjelse

Hvis du bruger mine mønstre, vil jeg sætte stor pris på, hvis du lar lyst til at dele dit resultat med mig på instagram med @helenasolskin, det vil betyde meget.
Sommerfugl 1



Sommerfugl 2

Sommerfugl 3









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.