mandag den 9. marts 2020

Årets første påskepynt - Årets første forårsfornemmelser

Personlige påskekurve - Et påskehyggeprojekt hvor alle kan være med
Årets første påskepynt og lidt forårsfornemmelser 

 

Inden vi ser os om, er det påske og endnu engang er det tiden hvor de små påskehare og kyllinger findes frem. Jeg husker tydeligt hvordan min kære mor hvert år gemte påskeæg ude i haven for min bror og jeg, som vi efterfølgende skulle finde. En hyggelig påsketradition, som jeg tror der er mange der stadig følger den dag i dag.
Da jeg kom hjem fra Berlin i sidste uge, fik jeg sådan lyst til at lave lidt påskeklip til jer.
Jeg havde længe gået og funderet lidt over hvilke muligheder, jeg i år skulle kaste mig ud i, især fordi det gerne skulle være et projekt hvor alle kan være med heriblandt de helt små ned til 3 års alderen.

 
Et simpelt stykke karton, en saks, farver og en limstift, så er du godt kørende til dette lille påske DIY projekt. Påskehare forvandlet om til små æsker er oplagt at bruge enten som pynt i vindueskarmen, sød lille værtindegave eller blot en sød lille æske til årets chokoladepåskeæg.
 DIY simpel påske-hare-æske.

Det skal du bruge:
  • Karton i hvid str A4 og A3
  • Blyant
  • Saks
  • Limstift
  • Sort tusch til øjne og næse
  • Hobbykniv eller en meget spids saks.
  • Lyserødt karton til ørerne
  • Evt. Små paliet-blomster som pynt til øret

Fremgangsmåde.
Start med at udskrive min skabelon, se nederst i dette indlæg eller få den tilsendt som PDF fil ved at sende mig en mail på: helena.engelbrecht@yahoo.dk
Hver OBS på at den store æske er lavet på A3 str. og den lille på A4 str.

Klip den ud og tegn den af på et kraftigt karton, husk at være obs. på de to streger i armene, de skal skæres op således, at ørerne kan trækkes igennem til lukning. Se evt min IGTV video på min instagram lige her


Herefter skal du dekorere ansigtet. Dette har jeg blot gjort med en sort tusch og en lyserød farveblyant til snuden. Til ørene har jeg klippet to stykker inderører ud i lyserødt karton, som efterfølgende er limet fast.
Den skal nu samles til en æske. Dette gøres ved først at folde de to sider med ørerne op mod hinanden. Herefter tages først den ene side ind i alle de fire ører og herefter den anden side tilsvarende. Se evt. fremgangsmåden lige her

Nu skulle du gerne have en æske der er helt lukket og ser nogenlunde sådan her ud.
 
Håber du kunne bruge min lille påske-DIY og har du lyst, vil jeg sætte stor pris på, hvis du vil dele dit resultat på Instagram med mit navn @helenasolskin.
På forhånd tak.

De sidste ugers forårsfornemmelser.
I sidste uge, da jeg kom hjem fra Berlin havde jeg lige et par dages fri, som bl.a. blev brugt på at nyde lidt af forårssolen.
Rådhusparken står i fuld flor disse dage og jeg skal da gerne være den første til at indrømme, at jeg nyder dette syn, jeg hver morgen ser hver gang jeg cykler til og fra arbejdet
Min nye sommerkjole fra Matchitall.dk er også blevet indviet endda på min mors terrasse ude i deres nye hus.

Et lille påskelam er også blevet tilføjet som ny plakat til børneværelset og kan allerede nu også bestilles både som kort, krus og muletaske.


 

Pompom påskefår og kaniner.
Sidste års lille påske-DIY projekt er også blevet fundet frem og skal være en del af mit påskepynt i legligheden år.

Projekt "Drik mindre kaffe i løbet af en dag" går faktisk rigtig godt, men jeg indrømmer også, at min morgenkaffe bliver nu nok altid den bedste, især i sollyset fra køkkenvinduet.


















Skabelon til påskehare-æske
Kan også blive tilsendt som PDF fil hvis du sender mig en mail på

Rigtig god fornøjelse










Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.