søndag den 16. juni 2019

Iskaffe lavet med kærlighed - Smagen af sommer


Iskaffe smagen af sommer
Indeholder reklame*
Så fik vi endelig sommeren til Danmark og der hersker ingen tvivl om, at når temperaturen er over de 20 grader, så er det ikke ligefrem varm kaffe, jeg er tilhænger af.
Derimod har jeg den seneste måned kastet min kærlighed på iskaffe, som mange af jer nok allerede har spottet på min Instagram, det er især blevet nyt efter en lang og varm arbejdsdag.
 
 Som den kaffeelsker jeg er, så har jeg fået mulighed for at prøvetestet en masse lækre iskaffer fra Kaffeagenterne*, som desuden også laver mega lækre kaffer.
Indtil videre har jeg smagt deres originale Sweet, den er i mine øjne super god, hvis du er til den søde tand. For et par dage siden kastede jeg mig ud i deres nye Iced Dark chocolate. Ved første tanke, da jeg så den var, at den sikkert ville være meget sød. Jeg valgte derfor, at twiste den op med lidt lakridspulver, da jeg ved, at lakrids og mørk chokolade går godt sammen.
 
Siden jeg lagde min iskaffe op i min stories på instagram, har I været rigtig mange som har spurgt indtil opskriften på den og jeg tænker derfor, at dele den med jer herinde, så I også kan lave jeres egne hjemmelavede sommeriskaffe.
 

I har ydermere været rigtig mange som har spurgt indtil selve smagen samt kcal indholdet i hver flaske.
Hvis vi skal starte med smagen på Iced Dark chocolate, så var jeg til at starte med lidt skeptisk på om, det ville blive for sødt for mine smagsløg, men her blev jeg heldigvis overrasket på den gode måde. Den mørke fyldige chokolade gør, at den har en dejlig kraftig, rund og meget veltilpas smag og hvis man så samtidig også vælger, at twiste den med lidt lakridspulver er det altså lige prikken over i’et.
Selve kcal indholdet på hver flaske er faktisk forholdsvis lavt (56 kcal pr 100 ml) og indeholder intet fedt. Hvis du som jeg derfor gerne vil have en kcal-fattig sommerdrik, kan du bare bruge skummet- eller minimælk, så vil sådan et glas max indeholde 70 kcal.
Du kan selvfølgelig også gøre den federe og mere cremet i smagen hvis du bruger en federe type mælk eller ligesom vi gør nede på mit arbejde, laver den med vaniljeis.

I denne måneds pakke modtog jeg også en iste, men den har jeg ikke smagt endnu, så den ser jeg meget frem til at prøvesmage og I skal selvfølgelig nok få en vurdering af den også.
 
Opskrift på Iskaffe med Dark chocolate twistet med lakrids og jordbær.

Det skal du bruge:
4-6 Isterninger evt. lavet med en icebreaker fra Nordiciccoffee*
2 dl Mælk
0,20 ml Iced Dark chocolate fra Kaffeagenterne*
Lidt lakridspulver og et jordbær


1) start med at putte 4-5 isterninger i et højt glas. Jeg har lavet mine med min icebreaker fra Nordicicedcoffee. 
2) fyld ca 2/3 del skummetmælk op i glasset, du kan også sagtens bruge Havre-, Soya- eller sødmælk hvis du er til det. 
3) Hæld nu 1/3 del Iced Dark chokolade ekspresso op i glasset og rør lidt rundt.
4) Top den med lidt lakridspulver og et lille jordbær

Værsgo så er der serveret
Nyd din iskaffe udendøre, så smager den altså bare bedre.
Hvis du bruger min opskrift vil jeg blive super taknemmelig for, hvis du vil dele den på de sociale medier, så jeg kan have mulighed for at se din udgave af din iskaffe twistet med lakridssmag.
Tag mig gerne på @helenasolskin eller #helenasolskinkaffe

På forhånd tak :-)



























Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.