onsdag den 12. juni 2019

En tiltrængt fridag i kunstnernes tegn - Pinsemarked på Trapholt

Pinsemarked på Trapholt
Engang imellem er det altså okay at have en fridag i ny og næ og sådan en er altså guld værd, især når man sommetider har lidt for mange bolde i luften, måske I kender til det?

I mandags pinsedag havde jeg derfor aftalt med min familie at tage til Kolding nærmere betegnet Trapholt til deres årlige pinsemarked med ene Upcoming kunstnere. Lige noget for en kreativ sjæl som mig.
Jeg har jo, som nogle af jer måske godt ved, også selv været en del på lignede markeder, men i takt med min faste stilling på Kvindemuseet og alt det andet PR arbejde, jeg er begyndt at lave for diverse firmaer er tiden simpelthen ikke til det og mit eget selvstændige firma kører også ganske fint her online via Instagram, bloggen og facebook.

Vejret pinsedag var en del overskyet hvilket også gjorde, at der selvfølgelig var rigtig mange mennesker som havde fået samme ide som os. Hvilket jeg selvfølgelig også godt kan forså med alle de mange dygtige udstillere. Der var specielt en udstiller som jeg faldt pladask for lige med det samme, jeg trådte ind i teltet. Nemlig wonwoodoriginal, som laver de fineste træskulpturer hånddrejet.
 
Med det samme jeg så denne fine ballonhund, var jeg solgt på stedet og vidste med det samme, at denne måtte jeg simpelthen eje. Og som den kvikke nok også godt kan se på billederne, kom den også med hjem i stuen. Den har nu fået en fin plads ved siden af mine kaj Bojesen aber og jeg indrømmer gerne, at jeg altså bliver glad om hjertet, når jeg kigger på den.
Mange af de andre udstillere var jeg også i den grad vilde med, især meget af det keramik, som jeg også har taget lidt billeder af, men man kan jo ikke eje det hele. Ja, jeg kunne gerne, at jeg  kunne have købt mig fattig på det marked.

Noget jeg også særligt lagde mærke til var, at udstillerne var nøje udvalgt, så der var et bredt repertoire af ting, som gjorde det interessant at se på.
Keramik fra Vildersboll



Da vi havde set alle udstillerne gik vi op på Trapholts hyggelige cafe og hvis ikke du har været der, kan den helt sikkert varmt anbefales, alene udsigten ud over Kolding fjord var bare så smuk. 

Så alt en alt en super dejlig tiltrængt fridag som uden tvivl var meget prisværdig.

I er i øvrigt flere der har kommenteret inde på min instagram og facebookside hvor de enkelte ting er fra og jeg har derfor lavet et lille link til hver enkelt udstillere.
Keramik fra Esther:elisabeth

Billeder fra Joanne


Træfugle fra www.gunnernygaard.dk







Jeg er uden tvivl sikker på, at det nok ikke bliver sidste træfigur, jeg bestiller fra wonwoodoriginal.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.