mandag den 11. juni 2018

En mors kærlighed - Symbiose

En mors kærlighed - Symbiose


En mors kærlighed symbiose

Jeg har længe gerne ville illustrere en mors bånd til hendes barn fra de første måneder, barnet er ankommet til verdenen. 

Jeg har været meget i tvivl, hvordan jeg på bedst mulig vis kunne tegne dette, men efter en del overvejelser endte det med denne fortolkning af en mors kærlighed til sit barn, hvilket jeg egentlig er blevet meget godt tilfreds med.

 Jeg har en del veninder, som allerede nu har fået børn og har brugt de her vikler til at bære deres børn i, imens de er små. 
Jeg synes det er en super god ide, især fordi barnet føler tryghed ved at være så tæt ved ens moder.

Jeg valgte at lave en afstemning på min facebookside Helenas kreative verden og hold nu op hvor var der mange dejlige forslag. Jeg valgte dog titlen symbiose, som en af mine følgere Helene kom med som forslag og jeg synes det passede rigtig fint til dette billede.

Billedet kan allerede nu bestilles enten ved at sende mig en mail på
Helena.engelbrecht@yahoo.dk eller via personlig besked på facebook Helenas kreative verden 

Lidt info omkring vikler:

En vikle er et langt stykke stof og det er stoffets kvalitet, der afgør om viklen er fast eller stræk.
- Altså om stoffet strækker eller er fast i vævningen. Hvilken vikle du skal bruge handler om, hvor mange kilo dit barn vejer.
Det er ikke sådan at stoffet pludselig revner, hvis du bærer et barn der vejer mere end anbefalingen.
Når du bærer et tungt barn i en strækvikle, vil du opleve at du skal stramme din vikle jævnligt for at undgå at blive træt i ryggen.
Så når du bliver træt i ryggen tyder det på at dit barn vejer for meget og du skal gøre brug af fastvikle. 

Vikle vejledning

Strækvikle kan anvendes til børn med en vægt på 2-10 kg. Fastvikle 3-20 kg

Tips til en god start – kom godt i gang: 
  • Viklen skal være strammere, end man umiddelbart synes for at give den bedste bærekomfort. 
  • Bær dit barn oprejst, brug kun vuggestilling, når du ammer.
  • Baby skal bæres med numsen cirka ud for din navle. Det kan være en god ide, at prøve med en bamse for at få lidt føling med, hvordan man sætter barnet i. 
  • Barnets vejrtrækning skal være let og ubesværet. Hvis barnet "snorker" skal du justere bærestillingen. Barnets hage må aldrig presses ned mod brystet.
  • Når dit barn er kommet i viklen, skal du straks begynde at bevæge dig, det virker beroligende på dit barn. 
  • Du kan også prøve at amme dit barn i viklen. Som regel falder barnet i søvn og så er viklen hurtigt accepteret. Efter amning skal du huske at barnets ansigt skal være fri af din krop, så barnet kan trække vejret uhindret.. 
  • Vær tålmodig, rolig og hvis barnet ikke bryder sig om viklen, så hold en pause. Giv ikke op! Husk det er også en ny situation for dit barn og barnet kan have behov for at vænne sig til viklen.



Følg mig også på Instagram @helenasolskin


Information omkring vikler fundet her


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.