mandag den 26. marts 2018

Farverige øreringe og testning af farver


Kan I huske, at jeg i forrige uge lavede dette indlæg, hvor jeg fik lov til at teste nogle tuscher og farver fra denne fine hjemmeside. Jeg lovede jer jo som skrevet, at jeg i et senere indlæg, heraf dette, ville lave en anmeldelse af selve farveblyanterne. I stedet for at teste dem på almindeligt papir, ville jeg prøveteste deres mætningsevne på krympeplast, da det er et materiale, som jeg ofte bruger til mange fine ting, bl.a. smykker især øreringe, nøgleringe, magneter mm.

Det jeg elsker ved at farve med farveblyanter frem for almindelige tuscher er, at man kan blande farverne med hinanden og hermed lave skygger, hvilket jeg synes giver en rigtig fin effekt især på krympeplast. Det var derfor vigtigt for mig, at disse farver kunne blandes indbyrdes med hinanden på krympeplasten samt at deres dækkeevne var god, efter at jeg havde hærdet selve krympeplasten i ovnen.

Efter min egen vurdering synes jeg, at de dækker super fint og selvom jeg trykkede hårdt på selve blyanten, så var der ikke nogle af farverne som knækkede, hvilket jeg også ligger stor vægt på.

På billede 5, 6 og 7 har jeg lavet nogle lidt andre grafiske 3D øreringe, hvor jeg her ville prøveteste, hvordan tuscherne ville fungere på krympeplasten. Det var her vigtigt for mig, at de efter hærdning i ovnen ikke ville tvære ud samt at de tørrede hurtigt op. Det fungerede rigtig fint, dog vil jeg anbefale at man lakerer sine smykker med noget lim/lak, så farverne holder bedre.

Jeg er selv blevet ret vild med de blå turkise farvenuancer, men det kommer nok ikke bag på jer der har fuldt mig længe, da jeg jo elsker blå og turkis.

Hvilken yndlingsfarve har du og har du et særligt par du bedst kan lide?


Alle øreringene kan bestilles ved at sende mig en mail på helena.engelbrecht@yahoo.dk
Skriv hvilket billednr du ønsker fra samt model og farver.


Krympeplasten kan desuden bestilles lige her



De blå og turkise nr 1

De grønne nr 2


De lilla nr 3


De blå nr 4


De sort, grå og hvide nr 5


Garnnøgler mm. nr 6


Diamant i spids sort nr 7



Diamant i spids sort med gitter nr 8


Diamant i spids lysblå nr 9


Diamant i spids lysgrøn nr 10


Dette indlæg er delvist sponsoreret fra Novia.dk men mine meninger og holdninger er mine egne.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.