mandag den 12. februar 2018

Hvad skal du være til fastelavn? DIY på fastelavnsmasker


Vinterferien er netop skudt i gang for mange af landets skole og institutioner og traditionen tro, så er vinterferien også = med fastelavnstid, hvor børn og barnlige sjæle har mulighed for at klæde sig ud og slå katten af tønden.
Jeg husker tydeligt, da jeg var barn, at jeg vitterlig elskede vinterferien med mulighed for at klæde sig ud i alverdens farver og lave sin helt egne fastelavnsmaske i børnehaven og SFOèn.

I sidste uge lagde jeg et par masker ud på min Instagram, som jeg havde lavet i forbindelse med min fastelavns-workshop og I var rigtig mange som spurgte om, jeg ikke ville dele mine mønstre og skabeloner med jer her på bloggen.

Så ja, hvorfor ikke være kreative sammen her i vinterferien og lave din helt personlige fastelavnsmaske.

Jeg har i alt lavet 4 masker som kommer til fri afbenyttelse her på bloggen.
Derudover har jeg lavet 6 masker som er designet ud fra mine egne tegninger og de kommer derfor til at koste 29,- stk. som efter bestilling bliver sendt som PDF fil direkte til at udskrive og farvelægge.

DIY på Fastelavnsmasker

Du skal bruge følgende materialer:
  • Karton i forskellige farver
  • Saks
  • Elastiksnor til at binde rundt om hovedet
  • Klipsemaskine til hæftning af elastiksnoren
  • Forskelligt papir i alverdens farver og nuancer, her er det blot at lade fantasien få frit spil
  • Farver eller tuscher
  • Limstift
  • Fjer
Start med at udvælge den eller de masker du ønsker at lave.

Gratis
Du kan vælge imellem:
Pandamaske
Flagermus
Sommerfugl
Fantasi

Eget design 29,-
Tiger
Flodhest
Tiger
Løve
Puddelhund
Hund

Herefter sender du mig en mail på helena.engelbrecht@yahoo.dk med dem du ønsker at bestille, hvorefter skabelonerne bliver sendt til dig til selv-ud-print.

Klip mønstrene ud fra de enkelte dele af skabelonerne og tegn dem op på tyk karton i ønsket farve og klip ud. Herefter er det blot at lade fantasien få frit spil.
Hvis du vælger at lave pandaen er det en god ide, at følge farveanvisningerne at følge på mønstredelene.

Når selve masken er færdig, skal du måle op til elastiksnoren. Husk at lave elastiksnoren mindre end selve hovedet for at masken kommer til at sidde stramt.

Tag nu klipsemaskinen og hæft elastiksnoren fast i hver sin side af masken, gerne to til tre hæfteklemmer ved hver ende, så er du sikker på at elastikken holder.

Ved de masker som jeg har designet, skal du blot udskrive dem på tyk papir ca 180-200 g plejer jeg at bruge. Herefter er det op til den enkelte hvordan de små mønstre skal farvelægges.

Rigtig god fornøjelse.

Følg min også på Facebook Helenas kreative verden og

Panda


Flagermus




Sommerfugl




Fantasi







Løve af eget design




Panda af eget design




Tiger af eget design



Flodhest af eget design



Hund af eget design


Puddelhund af eget design




















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.