lørdag den 25. marts 2017

Lille My i Hamaperler DIY


Der er nu ikke noget så hyggeligt at arbejde med hamaperler, især fordi det er et materiale hvor alle kan være med både store som små.
I forrige uge havde jeg atter gang i perlernes univers og da jeg i de sidste mange år har haft min helt store kærlighed for Mumitroldene, kunne jeg derfor ikke stå for, at lave Lille My i min fortolkning i Hamaperler. Jeg har denne gang taget udgangspunkt i min grafiske tegning af Lilly My, som jeg tidligere har vist i dette indlæg.

Flere af jer ønskede efter, at jeg havde lagt den ud på instagram +Helena Engelbrecht , at jeg også lagde en vejledning ind her på bloggen og jeg har derfor taget et nær billede af den, inden jeg strøg den og tænkte derfor sagtens, I kunne se efter denne vejledning evt. ved at zoome ind på billedet.

Husk at mønstret kun er til privat brug og må ikke videresælges eller deles foruden min tilladelse. Hvis du ligger dit motiv op på de sovciale medier, vil jeg blive utrolig taknemmelig for, hvis du tagger mig enten med @helenasolskin, #helenasolskin eller henviser her til min blog. På forhånd tak.


VEJLEDNING TIL LILLE MY I HAMAPERLER

Du skal bruge:
  • 2 stk. perleplader
  • Hamaperler i rød, orange, hvid, grøn, hudfarve, sort og lyserød
  • Strygejern
  • Bagepapir
Alle materialerne kan købes lige her.

Fremgangsmåde:

Start med at samle de to perleplader og følg mønstervejledningen fra nedenstående billede.

Når mønstret er lavet, skal det stryges, følg da min tidligere vejledningen ved strygning af Hamaperler lige her.

Efter strygning er det en god ide, at ligge dit motiv i press, evt. under en tyk bog, så undgår du nemlig at dit motiv bøjer.

Brug dit motiv i indretningen som her på klaveret, reolen, børneværelset eller på døren til toilettet, det er kun fantasien der sætter grænser. Jeg har selvfølgelig planer om, at få lavet mange flere mumimotiver til samlingen og på sigt en lille mumiuro.




Dette indlæg er delvis sponsoreret





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.