tirsdag den 14. marts 2017

Glitter strygestof på indkøbsnet og frugtpose DIY





I slutningen af februar måned var jeg så heldig at blive inviteret til et workshop arrangeret af Pernille der står bag Makaku.dk læs evt dette indlæg.
I den forbindelse fik vi en lille goodiebag med lidt forskellige kreamaterialer i. Der var bl.a. noget mega lækkert strygestof, som jeg længe gerne ville arbejde med. Men I kender nok til det med tiden, hvorfor er der ikke mere end 24 timer i døgnet.



Her i sidste uge fik jeg lige en halv fridag og tænkte, at nu skulle det altså være. Jeg havde forinden bestilt guldglitter-strygestof fra Makaku.dk shop, for  jeg synes ligesom der skulle to farver til mit lille projekt. Derudover havde jeg for mange måneder siden købt nogle stempler med sommerfugle og blomster, som jeg tænkte kunne være en fin mulighed for at få afprøvet.

DIY på frugtpose og indkøbsnet:
Materialer:

Strygestof
Saks
Indkøbsnet og muleposer
Strygejern
Reliefliner
Udstikkere


Næsten alle materialer kan købes hos Makaku


DIY på Indkøbsnet med måne og stjerner:
Start med at klippe stjerner ud i guld glitter strygestof, gerne store og små. Klip herefter en måne i blå glitter strygestof. Når du har klippet alle delene ud, placer du de enkelte stykker på nettet, hvor du synes de skal ligge.

Herefter skal delene stryges på stoffet. Indstil strygejernet på fuld varme og stryg ca. 20-30 sek. på den glatte folie side. Se evt billederne nedenfor. 










Når du har strøget dit strygestof,  kan du nu forsigtig pille det øverste glatte lag folie af og der skulle nu gerne side fast på dit stof.
Herefter skal du stryge på bagsiden af stoffet, så du er sikker på, at strygestoffet hæfter ved.




Som sidste lille detalje skal du lave et øje med sort reliefliner, dette skal tørre i 24 timer, før du kan bruge tasken.




Efter 24 timers tørretid skulle du nu gerne have din helt personlige indkøbstaske.



DIY på frugtpose

Den eneste forskel fra indkøbsnettet til frugtposen er, at jeg ved dette projekt har valgt at bruge små stempelpuscher, som jeg har stemplet ud på strygestoffet.

Herefter har jeg igen ligesom ovenstående fundet hvor de forskellige dele skulle ligge og herefter er det strøget på.
Som fin lille detalje kan du evt. benytte noget af det strygestof, som du har udstukket fra som pynt på øverste eller nederste del af posen. Se vet billedet.





Som I kan se, valgte jeg at ligge mine stempler udformet som et lille hjerte. Meningen er nemlig, at man på sigt kan skrive sit navn indeni hjertet, så den kan genkendes i eks institutionen køleskab eller på arbejdet.

















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.