søndag den 18. december 2016

Årets julebord anno 2016

Igen i år er det mig der skal stå for pyntningen af vores julebord til juleaften.
 Det er efterhånden gået hen og blevet en fast tradition, men jeg må ærligt indrømme, at jeg også nyder at gå og forberede bordkort, servietholderne og selve bordpynten for ikke at nævne, at finde ud af hvilke farvetema vi skal have. Til jer der har fuldt med på bloggen i en del år, kan I måske huske, at jeg tidligere har brugt Royalcopenhagen altså blå og hvid som tema, kobber og hvid for ikke at nævne det klassiske sølv og sort. Se evt. fra de tidligere år 2015 2014 2013
 


Prøv og gæt hvilket tema, jeg har valgt vores julebord i år skal bære præg af?


Rød og sort det skal nemlig matche den store julestjerne, se forrige indlæg, som jeg nemlig regner med at min bror og svigerinde skal have i bonusjulegave til deres nye hjem.
Vi skal i år også holde julen ude hos dem sammen med min skønne lille niece Sofie, min mor, stedfar, min svigerindes mor og lillebror, så vi bliver en fint samlet flot på otte personer.


Jeg er derfor gået i gang med at lave servietringe kombineret som bordkort af sorte og røde hjerter hvorpå der er påsat et lille guldhjerte i højre hjørne. Derudover har jeg foldet de klassiske origamijuletræer i rød og sort papir for til sidst en lille sort satinsløjfe rundt om glassene. Enkelt og let uden alt for meget på bordet, da jeg ved af erfaring, at alt maden jo også kommer til at fylde en del på bordet.



Min svigerinde har allerede godkendt temaet, så nu er der blot at få foldet de sidste juletræer og lavet de sidste servietringe, så kan juleaften bare komme and.



Hvad med dig gør du noget ud af bordet juleaften eller er den blot ligesom de andre aftner?




De her origamijuletræer bliver jeg aldrig træt af at folde heller ikke efter 30 stk.



Her ses alle mine servietholdere kombineret som bordkort, ret smart hvis jeg selv skal sige det:-)








3 kommentarer:

  1. Hvor er de bare fine, Helena :)

    Vi bruger ikke bordkort, men min mor pynter bordet fint med søde nisselysestager, juledag og -servietter. Er spændt på at se hvad min mormor gør, det er 9 år siden jeg har holdt jul hos mine bedsteforældre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kæreste Pia.
      Synes også selv de er blevet meget fine. Det er nu egentlig også en god ide det med ikke at have bordkort, så kan folk jo også selv bestemme hvor de vil sidde ;-)

      Det lyder som om det bliver en dejlig jul hos din mormor, skal dine drenge med i år eller er de hos deres far <3

      Slet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.