søndag den 11. december 2016

Den røde julestjerne anno 2016


Det er efterhånden gået hen og blevet en fast tradition, at jeg hvert år laver en ny origami-julestjerne. Og i år skulle selvfølgelig ikke være nogen undtagelse.
Jeg har været lidt i tvivl om, hvilke farver jeg skulle kaste mig ud i denne gang, men efter en del forspørgelser på en rigtigt julerød stjerne ja så kunne jeg simpelthen ikke stå for at kaste mig ud i en klassisk rød og sort.

Når man først er kommet i gang, går det egentlig ganske let, dog ligesom så meget andet kreativt håndarbejde, så tager alt forarbejde altid længere tid end man lige regner med.
Til denne julestjerne skal man nemlig bruge 30 kvadratiske stykker papir, gerne karton hvis stjernen skal være robust og holde til lidt af hvert. Hvis du gerne vil have to farver er det 15 stykker af hver farve, du kan også lave den med tre farver, se mine tidligere stjerner, så er det selvfølgelig bare 10 x 3 farver.
Størrelse på papiret har jeg målt til 30 x 30 cm, det giver en flot stor stjerne på ca 40 x 40 cm.

Jeg håber du kan bruge mine billeder som startguide til at komme i gang og ellers ligger der en rigtig god Youtube guide lige her




Start med at fold de 30 Stk's papir ifølge guiden på videon.



Herefter skal du nu begynde at sætte dem sammen, det er her meget vigtigt, at du følger videoens fremgangsmåde, så du får den rigtige farvesammensætning.


Toppen af stjernen.



Så skal der bygges sider på.





Det ser ud til, at den når at blive færdig inden JUL.



Jeg arbejder i hvertfald på sagen.


Det er noget af et projekt at have imellem sine små fingre, men så længe det blot er karton, så kan man sagtens løfte den med en hånd :-)


En stjerne så klar på himlen så fin, nu vil du lyse og skinne til juleaften oprinde.



Her kan du se mine tidligere stjerne fra de foregående år.

Hvilken farver skal jeg mon kaste mig ud i til næste år?

Perlemor, sort og sølv 2016



Perlemor og sort 2015


Sort med sølveffekter 2015















1 kommentar:

  1. De er meget fine. Vil lave en til mig selv har god plads til 1 i det ene vindue. Tak for inspirationen.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.