mandag den 8. februar 2016

Knyttede armbånd DIY

Jeg ved ikke om I kan huske, da jeg for nogle måneder siden viste jer denne DIY på mine Delica-armbånd, ellers er I selvfølgelig meget velkommen til at læse det lige her.

Jeg har før vist nogle billeder af knyttede armbånd, som jeg i tidernes morgen har lavet og tænkte derfor, at det kunne være oplagt til Delica-serien, at lave et par knyttede sorte armbånd, som man kunne sætte sammen med Delica-armbåndene.

DIY på knyttede armbånd.

Alle materialer som jeg har anvendt, kan købes hos www.smyks.dk


1) Da jeg startede med at skulle lære at knytte, benyttede jeg denne guide fra Smyks.dk, som jeg synes giver en ret overskueligt vejledning både med billeder og tekst og derfor vil jeg også anbefale jer, at følge den.

Jeg har dog undladt at sætte perler på i løbet af knytteprocessen, men dette kan du sagtens tilføje imellem dine knytteknuder. Se evt. billederne inde på guiden.

2) I stedet for at starte fra en ende, skal du i mit tilfælde begynde med at sætte knyttesnoren fast via en lykke på dit uendelighedstegn, se evt. billede tre herunder.

3) Herefter knytter du bare derudaf til du ca. har knyttet halvdelen af dit håndledstykkelse. For at det skal blive pænt, vil jeg anbefale at stramme dine knuder godt, på den måde bliver dine knuder ens og med samme tykkelse.

4) Herefter laver du en lykke på den anden side af dit uendelighedstegn og knytter på samme måde som tidligere til du har den ønskede længde.

5) Til sidst laver du en lås magen til den inde på Smyks guide. 
Afslutningsvis og som ekstra lille finish kan du sætte to små perler på i enderne, det giver lige dit armbånd en fin lille detalje. Dog skal du huske, at lime med sekundlim på enderne, så de ikke risikere at gå op. 

Til sidst er det jo op til dig, hvordan du mikser og matcher dine armbånd med hinanden. Jeg synes nu det giver er ret fint look til de andre Delica-armbånd, som jeg tidligere har lavet.

Håber du kan bruge min guide og inspiration.






For god orden skyld så er smykkematerialerne sponsoreret af Smyks.dk men mine billeder samt tekst og holdninger er mine egne.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.