onsdag den 10. februar 2016

Jeg kender en ko og den hedder Bo og lidt forhistorie om min far.

Ja, så blev der vidst sagt muuuuuuhhhhh for alle pengene og nu mindst 10 Artline-kuglepinde fattigere. Lige siden jeg startede med at tegne, har jeg igennem tidens løb altid elsket at tegne køer. Jeg kan dog ikke helt præcist lige sige, hvad det er der fascinerer mig ved at tegne dem, men alligevel tror jeg, måske godt jeg ved, hvad jeg fanges ved netop koen/tyren.

Helt tilbage da jeg var lille og min far levede, boede jeg på en bondegård, hvor min far havde et økologisk landbrug. Han var bl.a. en af de første landmænd, som startede med at have de økologiske Jersey-køer, som han blev meget kendt for. Desuden solgte han også økologiske grøntsager hver onsdag og lørdag inde på Ingerslev Boulevard her i Aarhus og blev endda årets torve/grønthandler i 1990.

I mine barndomsår har jeg derfor altid vågnet op med en ko på marken og frisk mælk lige fra stalden, så måske det er derfor, jeg har en eller anden form for kærlighed til køerne.

Hvis du har lyst til at læse mindeord fra min far, som jeg skrev fire dage efter hans død i 2012, så kan du genlæse mit indlæg lige her .

Tilbage til tegninger. Der er lidt for enhver smag både til børneværelset, til drengeværelset, til det alvorlige arbejdsværelse og stuen.

Hvilken en kan du bedst lide?


Tyren Magda

Den trosige okse Arnold

Den stille ko Jane

Den snedige Marvin

Den glade ko Magda

Frække Ernst

Lumske Frode

Frida







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.