tirsdag den 26. maj 2015

Pinseferien i ord og billeder

Det der med lige at have en ekstra fridag i forlængelse af weekenden, det er jeg nu engang tilhænger af, især når det er enden på weekenden, det giver bare en lidt ekstra tid i en ellers normalt alt for kort weekend.
Min pinseferie har været end af de bedre, hvor jeg har fået ordnet en masse ting. Bl.a. har jeg fået slappet af, hygget og set en masse venner og familie, forberedt de sidste praktiske ting til Upcomers, som jo falder i den kommende weekend, fået trykt og afsendt en del orde og sidst men ikke mindst nyt den smukke pinsesol, som selvfølgelig også indebar en masse jordbær, det hører sig jo til.
 
Når jeg sidder her og kigger hen over pinseferiens billeder, ja så skulle man jo næsten tro, at jeg har været i udlandet, eftersom der er et væld af eksotiske blomster, sommerfugle og det smukkeste turkisblå hav. Men nej, jeg har blot været hjemme i lille Danmark, ja jeg har faktisk bare været her i Aarhus C.
Mandag eftermiddag var jeg med min kusine og hendes familie en tur i de nye væksthuse, som jo for nyligt er blevet restaureret. Det er lidt skægt at komme ind og se de helt nye omgivelser, huset har fået sig, især fordi vi på mit arbejde har stået for at trykke en masse af deres små info-skilte til de enkelte plantebede. Derudover har mange af mine arbejdskollegaer også stået for at montere og klargøre en masse ting i forbindelse med deres åbningsdag i slutningen af efteråret, så derfor er det nu lidt skægt at se, hvordan det endelige resultat ser ud, eftersom jeg jo har haft mange af tingene i hånden.
 
Min kusine og hendes familie havde ikke set væksthusene efter at det var blevet restaureret, så det var undertegnede der måtte føre and. De var ligesom jeg meget betaget af huset især den store trætrappe, som de har fået bygget midt inde i den store kuppel, især min kusines datter Smilla synes den var noget så skæg at gå op af. Efter vi havde spanderet alle husene rundt, satte vi os ned i deres cafe, hvor vi fik lidt at drikke og spise. En super hyggelig og børnevenlig cafe, hvor man kan få serveret lidt af hvert. Har du ikke set Væksthusene endnu, så kan jeg klart anbefale dig det, og samtidig er det ganske gratis at komme ind, det er vidst en af sjældenhederne nu til dags, men det er det rent faktisk.
 
Et lille smut på legepladsen foran Marselisborg blev det også til, spist kg-vis af jordbær samt gået den smukkeste tur ved vandet sammen med en veninde er det også blevet til her i pinsen, så alt i alt en pragtfuld pinseferie.

Har du haft en god pinse? 





























Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.