torsdag den 19. marts 2015

DIY på obevaringskrukker

Materialeliste til billige opbevaringskrukker:
  • Glaskrukker fra IKEA evt. glaskrukkerne fra cafe`Noirs kaffe
  • Hvid porcelænsmaling
  • Lim/lak
  • Duppesvamp
  • Pensel
  • Strandskaller
  • Dekorationspapir

 
Da jeg i sin tid flyttede op i min nye lejlighed, ja det er jo efterhådnen lidt over tre år siden, så var jeg så heldig at få et meget større køkken end mit tidligere. Det gav mig derfor også mulighed for at få mere opbevaringsplads til mine madvarer.
En smuttur ud i Ikea for at finde opbevaringskrukker til alle mine kolonialvarer blev derfor indført på en kedelig gråverjsøndag. Desværre synes jeg ikke rigtig lige, at de havde nogle krukker som falde i min smag, så jeg besluttede derfor selv at dekorere nogle af deres billige glaskrukker. Derudover havde jeg også fra tidernes morgen fået samlet en masse glasholdere fra cafeNoir, som jeg tænkte ville være oplagte at dekorere i samme ombæring. Et hurtigt visit forbi Panduro Hubby efter hvid porcelænsmaling og så ellers bare hjem og finde diverse dekorationspapir, strandskaller og limlak frem fra min kreakasse.
 
Jeg startede med først at spritte alle glaskrukkerne af. Der må nemlig ikke sidde noget skidt eller fedt på glasset, for ellers kan porcelænsmalingen risikere ikke at hæfte ordentig fast. Herefter duppede jeg forsigtig den hvide porcelænsmaling på med en lille svamp, hvilket giver en ret fed effekt. Herefter skulle det tørre i ca. 24 timer inden hærdningen i ovnen, som foregik på ca. 150 grader i en almindelig ovn. Så skulle malingen nemlig holde i opvaskemaskinen. 
Da krukkerne var kølet af, lakerede jeg lidt forskelligt dekorationspapir fast, som jeg i tidernes morgen har fundet fra diverse spotvarerafdelinger i eks. Netto. Herefter limede jeg små strandskaller fast på med sekundlim på henholdsvis låget og forsiden. 
Og vupti et hold opbevaringskrukker rigere med mit eget personlige præg. 

I samme proces fik jeg også lavet en servietholder, som matcher til krukkerne. Den står nu fint og pynter over i vindueskarmen og bliver taget frem, når jeg får gæster.

Kan I have en dejlig weekend. Min skal bl.a. tilbringes med et hold veninder til hygge og så skal jeg selvfølgelig også lige et smut forbi Kahler butikken hvor Frk. Hansen har pyntet butikken op med påskepynt.

Hvad skal din weekend gå med? 
 
 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.