onsdag den 25. januar 2012

Sorgen over min far, sidste glimt

Puha så blev det onsdag, og jeg har i dag tilbragt det meste af dagen nede i Ansager hos min onkel Helge sammen med en masse fra familien. Det var nemlig i dag, at vi havde sidste mulighed for, at få set og sagt farvel til far inden begavelsen på mandag. Og samtidig med dette, kunne vi jo lige så godt få drøftet med præsten, hvilke salmer der skal synges i kirken, og ligeledes fortælle lidt om fars liv, så præsten havde lidt at forholde sig til i henhold til prædiken.

Det var endnu engang rart at se familien igen, men jeg må ærlig indrømme, at det var noget hårdt at se far for aller sidste gang, og jeg fik da også grædt en del. Trods dette syntes jeg, at far lå så smukt der i den hvide kiste med hans fine alpehue på hans bryst. Ligeledes havde han fået en fin lyseblå skjorte, hvor der lå en lille engel, som søster Tove havde lagt så fint. Der blev sunget et par salmer og sagt et par mindeord om far, og derfra gik vi ellers i samlet flok ned til Rie og Helge i deres dejlige varme Musik Galleri, hvor vi snakkede med præsten.
Min lillebror Anton og jeg fik også øvet på et nummer "Let it be" som vi vil fremføre sammen på mandag. Anton på guitar og mig på sang og klaver, så det tror jeg bliver rigtig fint. Anton er forøvrigt blevet hammer god til at spille guitar. Tror snart han overgår min onkel Helge, som jo lever af at spille og synge for folk:)

Inden det atter var tid til at køre hjemover til Århus, fik jeg fars kuffert med hjem, hvori der lå hans videokamera, bærbar, mobil mm. Og her til aften har jeg lige kort fået kigget lidt i de små optagelser var på kameraet for at se, om der måske skulle ligge lidt fra Las Palmas, og heldig som jeg var, så lå der optagelser så sent som fra i november, bl.a. med optagelser fra Marinaen, hvor man i baggrunden kan høre fars stemme, ligeledes har far ført en slags dagbog på hans computer, så lidt indsigt fra hans liv dernede fra, har vi i familien nu mulighed for at se, når vi føler os parate. Jeg kunne i hvertfald mærke, at jeg ikke havde psykisk overskud til lige i aften at se filmene igennem, men når jeg på sigt bliver mere stærk, så vil jeg da helt sikkert se og læse alt igennem.

Vil nu lukke mine øjne to og gå til ro, for atter at vågne op til en ny dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.