mandag den 26. december 2011

Julen 2011 og mine dekorerede elefanter og køer

                                                    Vores fine juletræ med alle gaverne.

Så blev det 2. juledag, og jeg er lige kommet hjem fra den årlige familiejulefrokost ude ved min kære mor og stedfar. Det er efterhånden ved at være en fast tradition, at min mor og stedfar inviterer hele familien + nogle af deres gode venner til et brag af et madgilde med sild, rejer, æg, frikadeller, medisterpølse, flæskesteg, rullepølse, ostebord, snaps, øl og sodavand, så der var i hvertfald ikke nogle af os, som skulle gå sultne derfra. Min kære stedfar har også 4 dejlige børnebørn lige fra alderen 4 måneder til 10 år, så der blev også spillet, bygget med lego og gynget ude i haven, lige hvad et legebarn som mig nød godt af.

Selve juleaften holdte jeg også ude hos min mor og stedfar sammen med min storebror, hans kæreste og min kære mormor, som efterhånden har rundet de 88 år. Det var bare en rigtig hyggelig aften, og igen rigtig god mad, som hvor mor altid laver den. I år ville vi dog prøve at grille flæskestegen ude i webergrillen, det havde vi nemlig hørt skulle være så godt, og så vidt jeg kunne høre fra de andre, er selv vegetar så kunne ikke lige vurdere dette, så blev den rigtig rigtig god, så det bliver vidst noget, vi vil gøre fremover.



                                           Vores fine veldækkede julebord, som jeg havde stået for.

                                           Flæskestegen fra webergrillen

I år havde jeg for en gang skyld ikke ønsket mig så meget tøj og smykker, som jeg ellers plejer at gøre, men derimod en masse nye ting til lejligheden. Jeg fik bl.a. et mega fedt vægur fra Karlsson, badeforhæng, viskestykker og sengetøj fra Sødahl og det fedeste koskindstæppe i ægte koskind, som allerede nu ligger i min gang. Det passer så fint til disse køer, som jeg selv har dekoreret her i denne lille juleferie. For allerede i morgen går det atter løs på arbejdet med de søde unger, men tror nu det biver rigtig hyggeligt, for da det jo stadig er juleferie kommer der derfor ikke så mange unge. Vi har derfor planlagt at bage pølsehorn, og senere på ugen skal vi i biografen og se "Alvin og de frække jordegern". Så mon ikke det bliver en god uge. Det ønsker jeg i hvertfald for alle jer derude i det milde julevejr.

                                           Mine fine hjemmedekorerede køer og elefanter.

                                         







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.