søndag den 14. juni 2020

Chokoladebrownie med chokoladeganache og danske jord - Giveaway



Opskrift på Chokoladebrownie med chokoladeganache og danske jordbær
Dette indlæg er delvist lavet i samarbejde med Dorsch.home
Som nogle af jer måske godt spottede i søndags på min instagram @helenasolskin, så havde jeg den fornøjelse af at være i køkkenet nærmer betegnet i det søde køkken, fordi jeg havde fået mulighed for at teste denne fine hjertekageform i samarbejde med Dorsch.home. Og nu de danske jordbær var kommet til Danmark, så var det jo oplagt at pynte kagen med dem.
I var flere der efterspurgte til opskriften, så derfor tænker jeg at dele den her til alle jer der måtte være interesseret.
Har man ikke lige denne hjerteform, kan kagen erstattes af en form på ca. 20x20 cm.
Opskrift på Helenas brownie med chokoladeganache og danske jordbær.



Det skal du bruge:
  • 200 g mørk god kvalitetschokolade
  • 200 g smør
  • 4 æg
  • 225 g rør sukker gerne af den økologiske variant
  • 100 g hvedemel
  • 1/2 stang vanilje
  • 125 g hasselnødder
         Toppen
  • 500 g danske jordbær skåret i pæne skiver
  • 2 dl soyafløde
  • 110 g mørk chokolade

Fremgangsmåde
Start med at smelte smørret i en lille gryde ved svag varme.
Tag herefter gryden af varmen og rør 150 g i den smeltede smør, det må gerne hakkes. Rør det herefter til en fin ensartet masse.
I en ny skål skal du piske æggeblommer, sukker og vanilje til en lille æggesnaps.
Når dette er gjort skal du røre chokoladeblandningen i og vende det forsigtig med æggesnapsen.
Vend nu mel med de hakkede hasselnødder ned i blandingen og rør forsigtig.
Pisk til sidst æggehviderne stive og vend det i dejen.

Dejen er nu klar til at blive hældt i din smurte hjerteform eller brædebande.

Kagen bages nu ved 175 grader i ca 20-22 min. alt efter tykkelsen og størrelsen på kagen. Hold derfor øje med den, den må endelig ikke blive bagt for længe, da den ellers vil blive tør.

Topping
Imens kagen bager, kan du lave din ganache som består af chokolade og soyafløde. Begge dele puttes i en lille gryde og varmes op ved temperaturen 1, det er vigtigt at den ikke får højere varme ellers vil det begynde at gryne. Når chokoladen er smeltet med soyafløden tages det af varmen og hældes over chokoladekagen, når den er kølet af.

Sæt nu kagen på køl således ganachen får lov til at sætte sig.
Imens kan du klargøre dine jordbær, vask dem grundigt og skær dem i fine skiver ca 0,5 cm tykkelse.
Når ganachen har sat sig, pynter du med dine jordbær og herefter er den klar til servering.
Bon appetit.


GIVEAWAY
.

Sommer i Danmark forbinder jeg uden tvivl med danske jordbær, en af de nydelser jeg elsker ved den danske sommer.
Er du lige som jeg vild med danske jordbær med et tvist af chokolade og lidt kærlighed. Så har jeg fået den dejlige mulighed at en af jer kan vinde et gavekort til dorsch-home til en værdi af 300 kr.

Alt du skal gøre er:
At skrive en sød lille hilsen herinde, du kan desuden optimere dine vinderchancer ved også at deltage på instagram eller facebook.

Jeg finder en tilfældig vinder iblandt alle jer der deltager d. 24. Juni

Vinderen af Brother labelprinter
Derudover skal jeg også have fundet en vinder af min giveaway på denne brother label printer og den heldige vinder blev...…..






Stort tillykke til dig krebsen75, hvis du sender mig en mail med din adresse, så får jeg straks sendt den afsted til dig.




GOD SØNDAG DERUDE



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.