tirsdag den 5. maj 2020

Nyt og længerevarende samarbejde - Er du en ægte mumi, Pippi og Emil fra Lønneberg fan

Pippi fylder 75 år og det skal fejres sammen med jer
Dette indlæg er lavet i amarbejde med @dsignhousedk
Pippi fylder 75 år 
Lige siden barns ben har Mumi og Astrid Lindgrens verden altid været nogle af de serier, som jeg dagligt fulgte med i på TV. I takt med at jeg er blevet ældre er de stadig nogle af mine helt store idoler og særligt Mumi og Pippi er jeg top fan af.

I anledningen af at Pippi fylder 75 år og jeg nu kan offentliggøre at jeg officielt har indgået et større samarbejde med dsignhousedk vil jeg de løbende måneder præsentere jer for nogle af de mange fine produkter, som i mine øjne ikke behøves kun at blive brugt af børn, men også af voksne og barnlige sjæle der ligesom jeg elsker denne verden.  
Særligt Mumi ved jeg også er ret populær blandt ældre og med både glas, tallerkner, krus, termokrus, små gryder, bloklys, vandkarafler, magasinholder mm. kommer denne kollektion til at rumme lidt for enhver smag.
 Det, jeg særligt synes er genialt med netop de fine kopper er at de ikke går i stykker som eks. glas eller porelæn. Du kan have det med ud i naturen eller dække op med det til den skønneste fødselsdag, hvor der netop er plads til og at det sagtens kan falde på gulvet. 
Derudover holder de godt på varmen, når du eks. skal have varme drikke i dem med på farten. 
Jeg fik afprøvet dem ude i den fri natur ved Risskov strand sammen med en kammerat her for 14. dage siden, hvor forårsvejret viste sig fra den skønneste side.
Vi afprøvede både med lækre ingerfærjuice og varm kaffe fra Emmerys, som vi hældte over i krusene og de holdte altså rigtig fin på varmen.
Alle produkterne tåler desuden maskinopvask og gummilågene samt magasinholderne er lavet af bæredygtige materialer.
 
 Denne Pippi vandkaraffel er iblandt mine favoritter og den fås endda også med Lille My motiv, hvis du ligesom jeg også er vild med hende.
Hvem er Astrid Lindgren?
Du kender sikkert Astrid og alle hendes fine fortællinger om Emil, Ronja Røverdatter, Alle vi børn i Bulderby, Pippi m.fl. Men hvem er hun egentlig helt præcis?
Astrid er født d. 14. nov i 1907 i en lille by ved navn Näs ved Vimmerby, Smaaland og døde d. 28. januar 2002 i Stockholm og blev derfor 94 år. Hun er svensk forfatter og blev særligt kendt for netop børnebøgerne Pippi Langstrømpe og Emil fra Lønneberg.

Sådan opstod historien om Pippi
Historierne om Pippi begyndte i vinteren da hendes datter Karin på syv år lå syg med lungebetændelse og bad sin mor fortælle en historie om netop pigen Pippi Langstrømpe, et navn hun selv fandt på. Historierne voksede, men det kneb Astrid med at få dem skrevet ned.
Tre år senere, da Astrid forvred foden, fik hun nedskrevet historierne med den hensigt at give dem til datteren som gave den til hendes 10 års fødselsdag
I 1944 udkom Astrid Lindgrens første bog Britt-Mari lättar sitt hjärta, der gav hende andenpladsen i børnebogskonkurrencen. Året efter vandt hun manuskriptet om Pippi Langstrømpe og det var således begyndelsen på en ny epoke i børnebogsverdenen.
Astrid blev således et symbol på det frie menneske der trodsede konventioner og autoriteter  og befrier barnet og børnelitteraturen for tung moralisme. Læs mere om Astrid Lindgren lige her
Serien med Emil fra Lønneberg er en oplagt gaveide til den kommende dåb.
Her ser I blot lidt af de mange fine nyheder der kommer til indlægget om Mumifamilien, som jeg også glæder mig til at vise for jer og Lille My koppen er allerede blevet godkendt, hun er og bliver min yndlings.
De her kurve til børnenes legetøj, magasiner, brænde mm. er altså også ret fine, hvis du spørger mig.

Følg med på Instagram og min facebookside Helenas kreative verden om få dage skyder jeg en mega lækker Giveaway i gang.

Tjek alle de fine nyheder på @dsignhouse.dk








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.