tirsdag den 24. september 2019

Opskrift på Hokkaido-suppe og vinderen af min stel Giveaway

Opskrift på efterårs Hokkaidosuppe
Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er den største kok i et køkken alligevel sker der sommetider det, at jeg faktisk går hen og bliver kreativ i det kulinariske køkken, som jeg eks. gjorde her i torsdags, hvor jeg fik skudt efteråret igang med en vegansk, fedtfattig hokkaido-suppe og hvis jeg selv skal sige det, blev den overraskende god. I var flere som havde spurgt indtil opskriften på instagram, da jeg lagde den op derude og eftersom jeg faktisk ikke har fuldt nogen opskrift via en bog, ja så kan jeg vidst godt tillade mig, at kalde den Hokkaido-suppe by Solskin.

 
Bordet var desuden dækket op med fint stel fra Chefsworld.dk* og fine glas fra Bahne, servietter foldet efter denne vejledning alt i alt en super hyggelig aften, som kun kan  og suppen levede op til alle forventningerne, skulle jeg hilse og sige.

 
Opskriften skal I selvfølgelig ikke snydes for, så her kommer den.

 
Opskrift på Hokkaido-suppe by Solskin

Opskriften er til 4 Pers. 
  • 1 hokkaido græskar 
  • 4 store gulerødder 
  • 2 store snack-peber 
  • Et stor knold ingefær 
  • 2 fed Hvidløg 
  • Salt 
  • 1/2 Grøntsagsboullion blandes med 1/2 L vand 
  • 3 små ananas æbler andre æbler kan også bruges bare ikke madæbler 
  • Krydderimix fra Santa Maria 
Pyntning kan bruges ristede græskarkerner, frisk bredbladet persille og fintskåret ananas æble.



Start med at vask din hokkaido og udhul den. Skrab samtidig kernerne ud. Nogle vælger at bage kernerne, men jeg har i stedet valgt græskarkerner, da der er mere smag i dem.


Snit nu hokkaidogræskaren i mindre stykker, så den er klar til at komme i din gryde.

Hak hvidløg sammen med den friske ingefær og svits det i en stor gryde. Jeg bruger ikke fedtstof til stegning, da det sagtens kan undgås, dog tilføjer jeg en lille smugle vand, så bunden ikke brænder på.


Tilsæt nu din hokkaidogræsker og svits det sammen med gulerødder og rød snack peber.

Når det har taget farve tilføjer du ananasæble, som du har skåret i både. Herefter kan du evt. tilføje lidt forskelligt krydderi.

Jeg bruger bl.a. en krydderimix fra Santa Maria som hedder Krydderurte Mix med bl.a. chili, derfor har jeg også undladt rå chili i retten.


Når det har svitses i ca 10 min og fået farve kan du nu tilføje 1/2 L vand rørt op med 1/2 pak grøntsagsbouillon.

Lad det stå og simre under låg ca. 1/2 time ved svag varme.


Til sidst skal du blende den med din stavblender og smag den efterfølgende til med krydderi.

Som topping kan du tilføje ristede græskarkerner, lidt bredbladet persille og fintskåret ananas æble dertil kan du evt. bage mine proteinringe vårhvedeboller som du finder opskriften på her.

Bon appetit
Bordet var dækket op med bl.a. mine fine undertallerkner fra www.Chefsworld.dk




Og vi skal jo heller ikke glemme at finde vinderen af min giveaway på det fine stel fra www.Chefsworld.dk

Endnu engang forbavser i mig med den store interesse deltagelse og hvor varmer det bare at læse alle jeres søde kommentar.

Vinderen i denne omgang blev...………















Stort titllykke til Dorte Susanne Henriksen, som deltog på min facebookside Helenas kreative verden.
Susanne vil du sende mig en mail på helena.engelbrecht@yahoo.dk så du kan få tilsendt din premie.


Til alle jer andre, Stay turn, jeg har snart flere giveaways på vej indtil da kan i jo deltage i min seneste giveaway på en mini højtaler lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.