lørdag den 16. februar 2019

At blive 31 er faktisk slet ikke så slemt som det måske lyder - Endnu et skridt mod lyset



Ja, så blev jeg lige et år ældre siden sidste indlæg og selv om jeg rent faktisk rundende de 31 vintre i torsdags, ja så føler jeg mig stadig ret ung, hvis jeg selv skal sige det :-)
Måske det skyldes, at jeg heller ingen børn har, jeg skal ikke gøre mig klog på dette punkt, men jeg kan da nyde at sove længe i weekenderne, når jeg da ikke skal op på arbejde

Først og fremmest skal I alle sammen have stor tak for alle jeres søde fødselsdagshilsner både på min instagram @helenasolskin og via jeres personlige beskeder sendt direchte til mig derinde.
 
Jeg har været helt overvældet af glæde af, at så mange har skrevet og sendt mig en lille hilsen på min fødselsdag endda rigtig mange af jer, som jeg slet ikke har mødt face to face men kun igennem dette virtuelle medie som instagram og facebook.


Min dag startede tidligt med morgenkaffe og blomster af min dejlige mor, senere stod den på fejring af de sødeste kollegaer på arbejdet, hvor jeg havde den største hindbærsnitte-kageKVINDE med til dem. (Se billedet længere nede)
Det er efterhånen gået hen og blevet en hyggelig lille tradition, at jeg hvert år til min fødselsdag bestiller en kagekone til mine skønne kollegaer på Kvindemuseet.

Dagen sluttede af på bedstevis med familien, de dejligste gaver heriblandt min nye tekande fra Royal Copenhagen, som jeg længe har ønsket mig.

Som nogle af jer måske allerede spottede via mine stories på instagram, så havde jeg valgt, at tage endnu en udfordring op på denne aften apropos dette indlæg.

Endnu en af de udfordringer som ikke just var nemme, men jeg havde sagt til mig selv, at jeg skulle give mig selv lov til at prøve noget nyt.

Jeg havde derfor valgt at tage ud og spise med min familie om aftenen på Cafe Stiften, et sted jeg aldrig før har spist på og derfor en kæmpe udfordring for mig.
Dels fordi jeg ikke rigtig anede, hvad de havde på menuen, dels fordi der som regel altid er mange ude at spise på netop denne aften på grund af valentinsdag og vinterferien, hvilket er noget der kan skræmme mig.

Som jeg næsten også havde forventet på denne aften var restauranten propfyldt med mennesker og stort set ingen borde ledige, hvilket allerede der gjorde mig en del nervøs.

Vi fik heldigvis et dejligt bord ikke alt for tæt på andre borde og til mit store held kunne man bestille en lækker salat, hvilket for mig er det nemmeste at spise, når jeg er ude på offentlige steder med mange mennesker.

Jeg bestilte en helt plain salat med gulerod, tomat, agurk og forskellige andre grøntsager samt lidt fugt.
Da tjeneren kom med vores mad, blev jeg først lidt skræmt, da jeg synes min  salat var alt for stor, især fordi jeg følte, at stort set alle de andre gæster kun stirrede på mig.

Heldigvis fik jeg hurtigt sagt til mit indre jeg, at det var noget jeg bare bildte mig ind. At jeg Helena havde fortjent denne lækre salat og folk jo bare kunne stirre lige så tosset som de ville, hvilket de selvfølgelig ikke bevidst gjorde, men bare noget jeg bildte mig ind.

Jeg kom igennem næsten alt salaten og havde faktisk en rigtig dejlig aften, så selvom det i starten var ret så skræmmende og angstprovokerende, især med alle de mennesker, så var jeg ret stolt af, at jeg valgte at gøre det.

Du kan, hvad du vil Helena og du bør bare stole på dit indre jeg.

Med disse ord vil jeg blot ønske jer alle en rigtig dejlig weekend.


Blev fejret på jobbet i cafeen med flag og fastelavnsboller til gæsterne

Hindbærsnitte-Kagekone til kollegaerne

En af de mange fine gaver jeg fik i fødselsdagsgave, en lækker skjorter med guld blade på.


Kæden fra Friihofsiig blev indviet på denne smukke aften


Aros set fra det smukkeste lys






Tekanden har allerede fundet sin plads og jeg glæder mig allerede til at brygge min første kop te for venner og familien i den.






Det er faktisk slet ikke så slemt at blive 31 år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.