mandag den 4. marts 2019

Snorkfrøken i hamaperler DIY


Hun måtte jo komme før eller siden et nyt familie medlem til mumifamilien er født.
 
I var flere som gerne ville have, at jeg lavede Snorkfrøkenen til min lille samling af Mumitroldene i hamaperler. Så ja hvorfor ikke få tilføjet hende.
 
Hun er ligesom Mumi lavet på 4 plader, så på den måde kan de små utålmodige også være med.
  
Selve grundmønstret er fundet på pinterest men jeg har ligesom min Mumi valgt at ligge nogle skygger i hende, så hun på den måde får lidt kant, hvilket jeg godt kan lide.
 
Jeg bliver ofte spurgt om, hvor jeg køber mine perler og her vil jeg klart anbefale Rito.dk de har super mange farver til en overskuelig pris og samtidig sender de fra dag til dag i hverdagene. Hvis jeg står og akut skal bruge perler, vælger jeg min lokale hobbyforretning her i Aarhus. Hobby Hofmann.
De har også et kæmpe udvalg til SU-venlige priser.
  
Panduro hobby går jeg kun i, hvis det er højst nødvendig, ikke fordi deres perler ikke er fine, men jeg synes prisen er lidt i den høje ende, det er jo bare perler.
 
 
 
Diy på Snorkfrøken
 
 
Det skal du bruge:
 
  • 4 perleplader i midi
  • Farverne hvid 01, sort 18, gul 03, lysegrå 17, lysegul 02 og lyseblå 46.
  • Bagepapir
  • Strygejer
  • Tyk bog eller anden tung ting til at ligge i pres 
 Start med at klikke de fire perleplader sammen og lav mønstret efter mit billede, se nederst.
Når du har lavet hele mønstret skal det stryges, her anbefaler jeg, at du følger denne strygeguide.

Når det er strøget på begge sider, er det en god ide at ligge den i pres under en tyk bog eller ligende, på den måde undgår du at den bøjer.

Nu er du blevet et stk Snorkfrøken rigere og hun kan nu tilføjes på børnenes værelse eller måske i din egen stue ligesom, jeg har gjort.

Rigtig god fornøjelse
 
 
 
Mønster på Snorkfrøken i hamaperler



 
Du kan også lave Lille My, Mumrikken og Mumi som også ligger under DIY
 




Jeg vil sætte stor pris på, hvis du bruger mit mønster og deler det på de sociale medier enten at tagge mig på instagram @helenasolskin eller dele på min facebookside Helenas kreative verden.

På forhånd tak.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.