torsdag den 1. februar 2018

Perlesjov med aber - Kan ikke se, ikke høre, ikke tale DIY




Er I klar på lidt abe-perle-sjov?

Mine tre aber kan ikke se, ikke høre, ikke tale har været en af mine bestsellers i de sidste tre år, jeg har været selvstændig og når de nu var så populære, hvorfor så ikke lave en fortolkning af dem i perler?

Jeg var lidt i tvivl om, jeg skulle lave dem ligesom min plakat version, som du i øvrigt kan finde mønstret på lige her, men synes også det kunne være lidt sjov at lave en anden udgave af dem i lidt mere børnevenlig karakter.

Efter en del søgning og inspiration fra diverse sider på nettet fandt jeg derfor frem til dem her, faktisk et broderimømstre, som jeg så har fortolket til perler.

Og hvis jeg selv skal sige det, er jeg blevet ret godt tilfreds med dem og de har, som I også kan se på nedenstående billeder, allerede indtaget både min sofa og hylde. Om de får lov til at blive boende lige der over sofaen, vil tiden blot vise, men en ting er sikkert, de får i hvertfald lov til at blive der for en stund.

Kan i lide dem så kommer her mønstre samt vejledning.

Husk hvis du bruger mine mønstre vil jeg blive meget glad, hvis du enten deler dem på min side på facebook Helenas kreative verden eller kreditere mig for dem på Instagram @helenasolskin 

På forhånd tak :-)




Mønstret på min Kan ikke se, ikke høre, ikke tale plakat i perler kan i finde her


Kan ikke se




Kan ikke høre



Kan ikke tale



DIY samt mønstervejledning på mine tre aber: Kan ikke se, ikke høre ikke tale.

Du skal bruge følgende materialer:
  • 4 stk. midi hamaplader som klikkes sammen til en stor
  • Hamaperler i farverne Hvid (01), Sort (18) Beige (27) Lys brun (21) Mørk brun (20)              Lys grøn (11) Mørk grøn (10) Rosa (26) Blå (08) Lys grå (17)
  • Bagepapir
  • Strygejern
  • Elefantsnot til ophæng
Alle materialerne kan købes enten via Panduro Hobby eller hos min lokale hobbyforretning her i Aarhus Hobby Hoffman
Start med at klikke de fire plader sammen til en stor og følg de tre nedenstående mønstre, se billederne.


Når du har lavet dem skal de stryges, husk ikke at tænde strygejernet ved for høj varme, så undgår du at dine perler smelter for meget. Hellere have tålmodighed det giver det bedste resultat i sidste ende.

Når du har strøget din abe, er det en god ide at ligge den i pres evt. under en tyk bog, så undgår du nemlig at den bøjer.

Efter ca ti min. i pres kan du nu putte elefantsnot bag på dine aber og de er nu klar til at hænge på hver en væg hvad enten der er i stuen eller på børneværelset.

Rigtig god fornøjelse.


Kan ikke se




Kan ikke høre


Kan ikke tale











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.