søndag den 10. september 2017

Fingerprints-barnedåbsplakat i aktion - Familie, nærværd og sammenhold

FAMILIE, NÆRRVÆRD OG SAMMENHOLD

Disse tre ord kan vidst ikke beskrive gårsdagens barnedåb bedre. En dag med hygge, god mad, fantastiske taler, glædestårer og sidst men ikke mindst en lille prins fik sit navn.

Som flere af jer måske har fulgt med i på min Instagram @helenasolskin har min kusine og jeg de seneste år haft en meget nært forhold til hinanden til trods for, at der dog er 10 års forskel på os.

Min kusine bor ude i dejlige Risskov med hendes lige så dejlige mand og datter Smilla på 10 år. De seneste par år har de begge to haft et bragende ønske om, at få et barn mere og en sommerdag her i år nærmere betegnet d. 2. juni kom lille William Theodor til verden. Et lykkebarn for min kusine og hendes dejlige familie.

Min kusine ville gerne have at barnedåben skulle holdes hjemme ved dem selv og jeg havde derfor tilbudt, at hjælpe til både før, under og efter middagen, så de ikke selv skulle tænke på at være i køkkenet og på gulvet imens deres gæster sad til bords.

Selve dåben lå først om eftermiddagen, så imens den nære familie var i kirken kunne jeg gå og forberede de sidste salater, tænde lys og finpudse de sidste detaljer på bordet inden gæsterne ankom i hjemmet.

Bordet blev dækket i rigtig efterårsstil med æbler, blomster, små bordkort af hjerter samt mine traditionelle kokkehuer, som jeg efterhånden kan folde med lukkede øjne. Dem bruger vi nemlig også til selskaberne på mit andet arbejde på Navigator.

Den gennemgående farve på bordet var mørkelilla, da min kusine elsker lilla og synes faktisk også at det passede så fint til lille William. Alt behøver jo ikke være blåt i blåt bare fordi man er dreng.

Da gæsterne ankom, fik de velkomstdrinks og efter en lille velkomsttale fra forældrene skulle jeg servere maden som bl.a. bestod af:
Tre forskellige tærter, en broccoli-, en reje- og en skinketærte. Derudover var der pesto kartofler, to slags salater en med avokado, soltørrede tomater, salat og rødløg og en anden med salat og olie-eddike dressing. Dertil kom min kusines svigerforældre med to lækre culotte stege og dertil var der lasagne til børnene. Desserten bestod af oste og pølsebord med lækre ovnbagte flutes, forskellige pesto, marmelader og andet lækkert tilbehør, stenfrie druer samt økologisk vaniljeis og lækker æble og kransekage til kaffen. Der var vidst ingen, som skulle gå sultne fra denne barnedåb.

Jeg havde selvfølgelig også et par gaver med til den lille prins som bl.a. bestod af en af mine hjemmelavede navneplakater, en hæklet zebra og som et lille ekstra indslag under festen, havde jeg selvfølgelig fået trykt min barnevogns-fingerprintsplakat, som gæsterne kunne sætte deres fingeraftryk på i forlængelse af snorene i form af balloner, som et værdigt mine for William Theodors store dag.

Alt i alt en fantastisk dejlig og ikke mindst lykkebringende dag for min kusine og hele hendes dejlige familie.

 

Barnevognsplakaten kan desuden bestilles både i A4 og A3 str.
Bestilling sker via mail helena.engelbrecht@yahoo.dk


Barnevognsplakaten i aktion.


Den lykkelige familie fra tre til fire



Lille William Theodor



Bordet inden gæsternes nkomst


Kransekage som min kusines mor havde lavet.


Lille Kokko venter spændt på de mange gæster


Navneplakaten til lille William Theodor

Ligende kan bestilles lige her











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.