onsdag den 12. april 2017

Påske-krea-aktiviteter for børn i ferien







De næste par dage står for mange familier på påskeleg, familiehygge og ikke mindst en masse tid i hinandens selvskab. Vejret byder desværre ikke på den helt store påskejagt udendøre og jeg har derfor fundet lidt påskeideer frem fra mine tidligere DIY`s indlæg og tænkte, at det skulle være en lille inspirationsbog, hvis du mangler ideer til de kommende dages indendørs kreaprojekter.




Alle ideerne er lavet således, at både store som små bliver udfordret på hver deres alderstrin samtidig er de fleste af materialerne ikke så dyre, måske du allerede har mange af dem liggende i dine skuffer.
På de kommende billeder finder du ideer samt links under de fleste af mine billeder til en udførlig DIY på, hvordan jeg har lavet hver enkelt ting. Nogle af ideerne er blot som inspiration, hvor jeg tænker I godt selv ved, hvilke materialer der skal anvendes.
Jeg kan allerede afsløre nu, at der er alt lige fra perleuroer, til porcelænsmaling, nøgleringe i krympeplast, ponpon kkyllinger, kaniner og får, øreringe, syning i filt mm.

Så lad dig inspirere og sæt påske-krea-hyggen i gang.

OBS hvis du bruger en af mine ideer og ligger ud på enten instagram eller på Facebook, så vil jeg blive utrolig taknemmlig for at du tagger mig med @helenasolskin eller ligger et billede op på min side Helenas kreative verden på Facebook.

På forhånd tak

RIGTIG GOD PÅSKE.






Påskekyllinger lavet af to pomponer samt lidt gul, orange og rødt filt

Lille My i hamaperler samt matchende nøglering.
Skabeloner til Lille My finder du lige her


Nøglering med Lille My. Lavet af tre træperler i tre forskellige størrelser, lidt rød, orange og sort akrylmaling, lak, lædersnor samt nøglering.


Påskeæg i Hamaperler.
Mønstret finder du lige her






Skyuro i Hamaperler.
Mønstre finder du lige her


Uro med My Little Pony.
Mønstrene finder du lige her


Vintergække ophæng i Hamaperler.
Vejledningen finder du lige her



Pompon får og kaniner.
Vejledningen finder du lige her







Små søde hjerter med kaniner. Syet i restestof med påsat lille kanin, fyldt ud med fyldevat og ophæng af en enkelt matchende snor.



Porcelænsmaling på diverse porcelænsartikler. Her på et sødt lille krus til børnenes påskeslik.
Vejledning for porcelænsmaling finder du lige her.




Enkle nøgleringemænd i perler.




Nøgleringe i krympeplast


Flettede taske i papir.
Vejledningen finder du lige her.


Mulepose med strygestof.
Vejledningen finder du lige her,


3 i 1 hamaperlevase.
Vejledningen finder du lige her



Øreringe i krympeplast.
Vejledningen finder du liger her.

























Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.