torsdag den 6. april 2017

Påske-gække-brev i Hamaperler

"En vintergæk, et påskeæg, en sommerfugl på glade vinger.
Fra en ven, som har dig kær, en kærlig hilsen bringer.
Hem er jeg?
En gammel skik.
Et påskeæg, en af os fik."

`
Så står påsken atter for døren og i morgen går mange skolebørn på påskeferie. Gid jeg var en af dem.
Jeg har desværre ikke ferie, men mon ik` det kan blive en god påske alligevel.

 Jeg nyder jo mit arbejde, så det gør mig nu ikke så meget at skulle jobbe den her i ferien.

Jeg har allerede været ved at finde noget af mit påskepynt frem og endda også nået at lave lidt påskepynt i form af disse hamaperleæg med royalcopenhagen mønstre på. Så kan de nemlig passe både til mit vægur og min seneste 3 i 1 serviet-vase-holder.

Æggene kan laves på blot en perleplade,  derfor et hyggeligt lille eftermiddagsprojekt, hvor også de små kan være med. 
Nedenunder kan du se et mønstre på dem, så du også selv kan lave nogle til påskegrenen eller ligge på som pynt til påskebordet. 
 
Man kunne også bruge dem som "Ægge-gække-brev" og skrive et sødt lille vers bag på på papir som efterfølgende bliver limet fast til eks. ens bedsteforældre. 
 
Ja der er mange muligheder. 
 
Det eneste du skal bruge er:
  • Perleplader
  • Hamaperler i mørkeblå, lyseblå og hvid
  • Strygejern
  • Bagepapir 
  • Blåt satinbånd til ophæng.
 
Jeg har allerede planer om at lave dem i flere farver, det tror jeg kunne blive rigtig fint.
 
Hvad med dig, går du på påskeferie i dag og har du planer for ferien? 
 

 

 
 












3 kommentarer:

  1. Hvor er de fine - at lege med perler er bare så hyggeligt, men min finmotorik kommer altså lidt på prøve :p

    A

    SvarSlet
  2. Pas på med at lave mussel ting. RC er ude med kikkerten. Bare til info.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej med dig.
      Jeg sælger jo ikke mine RC ting og det har jeg aldrig gjort, så det her er selvfølgelig kun til privat brug og har altid været det.
      Mvh helena

      Slet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.