fredag den 24. februar 2017

Når kreativiteten får frit spil



Som nogle af jer måske har fulgt med i ugens løb på min Instagram @helenasolskin, så var jeg så heldig at blive inviteret til et spændende kreativt blogevent i Herning på Heart Museum arrangeret af Pernille der driver den nyetablerede webshop Makaku.
Jeg havde længe gået og glædet mig til denne dag, men også med en vis spændning i maven på at møde alle de andre bloggere. Jeg må jo nok indrømme, at selvom man ofte snakker med de andre bloggere i den virtuelle verden, så er det altså noget lidt andet at møde dem sådan rigtig face to face.

Jeg havde heldigvis fået kørelejlighed af Marina som har bloggen Cand.mor.En fantastisk skøn pige, helt nede på jorden, så snakken kørte heldigvis derudaf, selvom vi aldrig havde mødt hinanden før.

Da vi ankom til Herning museum fik vi først en meget spændende guidet rundvisning af udstillingen "50 wigs af  Alex de Corte." Alex har med denne udstilling formået at transformere nogle af Andy Warhols personlige ejendele til kunstgenstande. Virkelig spændende og kunstnerisk udført.

Med denne udstilling var det ligesom vores sprængbræt  
til, at skulle kreere i det store skønne værksted, hvor Pernille havde sat en masse skønne materialer frem, som vi kunne boltre os i.

Når kreativiten får frit spild kan jeg godt mærke, at jeg sommetider godt kan få lidt præstationsangst, især når man er så mange under samme felt.

Jeg synes det var lidt svært lige at finde ud af, hvad jeg sådan helt præcis skulle lave, men efter lidt betænkningstid fandt jeg hurtig ud af, hvad jeg ville starte med.



 Jeg lagde ud med at lave en lang træbordskåner, hvor jeg havde sat små træperler imellem. Det gik forholdvis let og glidningsfrit og jeg kunne jo hurtigt se, se jeg godt kunne nå at få lavet nogle flere kreationer.
 

Derefter faldt jeg over nogle indkøbsnet/stofposer, som jeg lavede stoftrykt på.

Jeg valgte til dette projekt, at udskære mine egne trekanter i linoleum, som jeg derefter påsatte helt tilfældigt på posen. Jeg synes der manglede lidt modspil til de grålige nuancer og valgte derfor, at sætte en blå trekant i bunden som kontrast. Et penalhus blev det også til, så det kunne marche hinanden.


Til sidst kunne jeg lige nå, at lave en kaffebordskåner. Her benyttede jeg først almindelig akryl maling til at dække bunden og herefter tegnede jeg en mælkebøtte, tanken var nemlig at den så skulle matche mit tapasfad, som jeg tidligere har malet i porcelænsmaling. 


Imens kreativiteten var i spild gik snakken lystigt, men det bedste ved denne dag var helt bestemt, at møde mange af de skønne kvinder, som jeg dagligt følger både på Instagram og deres blogs.


Har du lyst til selv, at prøve kræfter med nogle af de ting, jeg fik lavet, så finder du materialerne til det lige her.  



Rundvisning






Det kreative bord







Mit første projekt blev en lang træbordskåner.






Stoftryk på taske






Der snakkes og hygges rundt om det store kreabord.






Bordskåner med håndmalet mælkebøtte




DIY projekterne er allerede blevet indviet i min lejlighed.





Endnu engang tak til Pernille og holdet bag Makaku for en dejlig dag.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.