onsdag den 20. april 2016

Kjolen til min mors 60 års fødselsdag

Som lovet fra tidligere indlæg, fik jeg endelig færdigsyet min kjole, som jeg har lavet i anledningen af, at min mor bliver 60 år her på lørdag. Vi skal derfor holde kæmpe stor fest for hende, hvilket jo også medfører lidt finere dress. 
Jeg har op til denne fest virkelig været i tvivl om, hvad jeg skulle have på på denne dag og da jeg ikke rigtig har kunne finde noget pænt i butikkerne, ja så måtte jeg jo selv gå i krig med stof, saks, nål, tråd og symaskine.

Tidligere på året fandt jeg dette fine print fra Stof og Stil, men jeg har ikke rigtig kunne nænne at klippe i det, før den oplagte anledning og hvis ikke min mors 60 års fødselsdag var en bedre anledning, ja så ved jeg ikke, hvornår jeg ellers skulle få taget hul på det.
Mønstret er et af mine yndlingsmønstre fra Onion, men jeg kan desværre ikke huske hvilket nr. og når jeg søger på Onions mønstre, kan jeg heller ikke finde det, måske det desværre er udgået.

Det jeg særligt godt kan lide ved lige præcis dette mønster er, alle dens mange læg i halsudskæringen, det giver lige kjolen et ekstra lille pif. Derudover er jeg også ret vild med de skrå-skæve ærmer, de giver også en ekstra særlig kant til kjolen.

Jeg må dog ærligt indrømme, at kjolen blev indviet i lørdags, da jeg skulle til konfirmation, men jeg kunne simpelthen ikke lade være med, at prøve den and inden den store fest på lørdag.

Heldigvis fik den rigtig mange søde kommentar fra gæsterne til konfirmationen, så den er vidst godkendt. 

Nu mangler jeg kun de sidste forberedelser inden festen. Der skal bl.a. indøves sang, færdigskrevet tale, lavet Tip en 13èr og få færdiglavet et citat, som skal stå på min Livets træ plakat, som gæsterne skal sætte deres fingeraftryk på, så min mor på den måde har et minde fra hendes dag.
Puha bliver helt stresset ved tanken, så det vidst godt, at det er en ekstra fridag på fredag.



2 kommentarer:

  1. Du er så dygtig Helena. Wauw den er flot og sikke mange detaljer!!!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak søde Libbie jeg er også blevet rigtig glad for den.

      Slet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.