mandag den 25. januar 2016

Sov sødt lille Dumbo

Nu tændes der stjerner på himlens blå.
halvmånen løfter sin sabel.
Jeg våger at ikke de slemme mus
skal liste sig op i din snabel.🐘
Sov sødt lille jumbo og visselul.
Nu bliver skoven så dunkel................

Endnu engang er jeg faldet for at lave lidt til bærneværelset eller rettere sagt til de helt små babyer. Jeg har igen haft fat i min restekasse, for jeg må jo stadig ikke købe nyt stof, så længe jeg er med i #nytårsforsætsy20 ting fra dit stoflager. Jeg har faktisk længe haft en masse filt liggende, men har simpelthen ikke rigtig vidst, hvad jeg lige skulle lave med det. Men så slog det mig, at lave en lille måneuro med dertilhørende stjerner i blålige nuancer bundet ned fra månen. 

Skabelonerne har jeg selv lavet, men det kræver vidst heller ikke de helt store evner. Derudover har jeg syet månen sammen med knappehulsting, som det vidst så fint hedder, så du langs kanten får en fin lige broderitråd, som en slags lukning/pyntesting langs filtens kant. 
Øjet har jeg ligeledes broderet med sort broderitråd for til sidst, at fylde den ud med fyldevat. 

Jeg overvejede at sætte en lille spilledåse ind i selve månen, men kunne ikke lige finde en på nettet og synes egentlig også, det er meget fint uden, så larmer den jo heller ikke, når barnet skal sove.

Med denne måneuro er det nu min 10. ting i projekt nytårsforsætsy 20 ting fra stoflageret foruden mine to halskæder, som jeg har lavet af læderrester, de er lagt ud på Instagram, men de tæller vidst ikke helt med, da det jo ikke er rigtig stof. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.