lørdag den 19. december 2015

Hvad giver man manden der har alt?

Hvad giver man manden der har alt?
Ja, dette spørgsmål sætter jeg mig altid, når jeg skal lave julegaver til min stedfar. Hvert år står jeg nemlig altid i det kæmpe dilemma om, hvad jeg skal lave til ham. Det er ikke fordi, han som sådan er kritisk, nej tværtimod, så er han faktisk sådan en mand, som stort set bliver glad for næsten alt, hvad jeg laver til ham.

Jeg har tidligere lavet billeder, kokke-forklæde, årskalender med mine egne illustrationer, musemåtte med eget grafisk tryk, krus, opskrifts bog med han yndlingsopskrifter klippet ud fra diverse magasiner og blade og som efterfølgende blev dekoreret med forskellige mønstre og tegninger, ja listen er efterhånden blevet gevaldig lang, men hvert år er det nu engang lige svært at finde på noget nyt og i år var derfor ingen undtagelse. 

Da jeg i midten af november sad og funderede over, hvad jeg i år skulle lave til ham, slog det mig pludseligt, at jeg ville sy en grillhandske med dertilhørende kaffe/tevarmer i matchende design. Ideen kom sig egentlig af, at han elsker at grille og i sommers da han stod og grillede en dejlig sommerdag, så så jeg ham stå uden nogen grillhandske. Det går jo ikke i mine øjne i hvertfald ikke, hvis man er en rigtig grillmester og det er han uden tvivl. 
En kaffe-tevarmer i samme stil fik jeg også syet i samme ombæring og jeg synes faktisk, at det blev et rigtig sødt sæt.

Nu tænker du sikkert, læser han ikke med herinde på bloggen?

Og nej bare rolig, det ved jeg, han ikke gør ellers havde jeg selvfølgelig heller ikke vist det før juletid.

Hvad med dig, har du også svært ved at finde på julegaver til manden?





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.