mandag den 21. december 2015

Forberedelse til årets julebord 2015

Til trods for at jeg stadig lige har to arbejdsdage tilbage før,jeg endelig kan gå på lidt juleferie, så har jeg i den kommende weekend lavet lidt forberedelser til vores julebord i år, som min mor har været så sød at give mig æren for at dække. Jeg har i år ladet mig inspirere af min afdøde mormors blå blomster stel, som min mor har arvet efter hendes død. Det bliver kun taget frem ved særlige lejligheder som eks. her i julen. Jeg havde derfor noget papir, som jeg synes kunne passe fint til stellet og tænkte derfor, ligesom jeg også gjorde sidste år, at lave lidt origamijuletræer,som kunne stå ned langs bordet. Sammen med lidt andet blåt- og guldpapir synes jeg, at det er blevet en fin lille juleskov. I forlængelse med det, fik jeg også lavet lidt svane-julehjerter, som jeg tænker skal på vores juletræet, så passer det ligesom sammen. Skabelonerne til svanerne er desuden fundet hos Denkreativesky`s blog.

På selve tallerkenerne har jeg tænkt, at der skal to hold servietter på, et i mørkeblåt som skal være nederst. Ovenpå kommer der igen en serviet her med guldstjerne lidt ligesom papiret i ser nedenunder. Desuden vil jeg pynte med lidt gran evt. med en blå sløjfe af satin hvori der er sat et navneskilt fast. Dertil lys og guldstjerner ned langs bordet sammen med træerne. 

Jeg håber, at jeg kan nå at få taget et billede af hele bordet inden familien sætter sig til bords, mind mig lige om det, så I også kan få et lille indblik i mine tanker:-)

Hvad med jer, er i også begyndt at tænke på julebordet eller er det ikke noget, I gør så meget i?






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.