onsdag den 7. oktober 2015

Endnu et Keramik-kursus del 1

Som jeg skrev om i sidste indlæg, så var jeg så heldig at være på endnu et keramikkursus ude hos Hanne, iøvrigt ThevintageHausfrau mor, ja verden er lille. Mange vil sikkert spørge, om vi kender hinanden personligt i forvejen, men nej, ikke andet end en del snak frem og tilbage på Instagram. 
Jeg har jo, som jeg også skrev i dette indlæg, været ret betaget af selv at skulle prøve kræfter med keramik, så da søde Hanne viste på hendes Instagram-profil, at hun havde fået sit helt eget lille keramik-værksed ude i hendes mands værksted, ja så var jeg solgt.
Hanne var derfor så sød selv at tilbyde mig, at jeg kunne komme ud en dag og prøve at lege lidt i hendes nye værksted og ord blev derfor ret hurtigt til handling og efter et par uger, fik vi aftalt en dag, hvor jeg skulle komme ud til hende. 
Jeg har, som jeg også tidligere har vist og fortalt prøvet det en gang før, dog med undtagelse af de undervisningstimer jeg havde i folkeskolen i sin tid. 
Det var derfor ikke helt uvant for mig, men derfor var det nu alligevel super rart med en super dygtig og kyndig underviser som Hanne. Hun guidede mig igennem alle de små teknikker for at få et godt resultat.

Jeg havde udset mig, at jeg denne gang gerne ville lave et par vaser og gerne en lidt større en, end dem jeg lavede sidste gang. Jeg startede dog ud med en lille vase, den i midten, som i kan se på billed et med svaler på. Noget af det der tog rigtig lang tid var, at få sat svalerne fast på selve vasen og få finpudset den, så den kunne fremstå så glat og fin i overfladen som overhovedet muligt. Herefter lavede jeg vasen med de små blomster på og til sidst den helt store vase til venstre også med svaler. Jeg tænker, at de kommer til at klæ` hinanden fint som det store og lille svalepar ved siden af hinanden.
Men man skal jo aldrig glæde sig for tidligt, det kan jo risikere at flække under tørringen eller brændingen, der er kun at krydse fingre og så håbe på, at det hele arter sig, som det nu skal. 

Jeg håber, hvis alt går som det skal, at kunne vise resultaterne frem engang i slutningen af november. 

Af det overskydende ler fra vaserne, fik jeg også lige lavet et par engle og julekugler, som jeg tænker vil være oplagt på årets juletræ. 
Ja inden vi ser os om, er det jo ved at være jul.




3 kommentarer:

  1. Det ser spændende og flot ud..... glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  2. De er virkeligt fine, kan især godt lide detaljerne på svalerne :-) Kan godt forstå du var glad for muligheden, jeg har også længer tænkt på at jeg gerne ville på keramikkursus, men det er lige med at finde tid og mulighed for det ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg kan rigtig godt lide dem med svalerne :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.