tirsdag den 15. september 2015

Efterårsbilleder

Årets gang har sin helt egen cyklus i form af de fire årstider, det ved vi alle. Men for mig har hver enkelt årstid også sin helt egen betydning. Specielt efteråret får mig til at komme i en helt anden ro og sindstemning med dens nedfaldne blade, regnens sitren på ruderne langs gader og stræder.  Imens kan vi så give os selv lov til, at sidde inden døre i ro og mag i stearinlysets skær og nyde stilheden der stille og roligt indtræffer i de små hjem.

Selvfølgelig elsker jeg også foråret, sommeren og vinteren, men efteråret giver mig bare lov til at finde ro, især ved de indendørs kreaprojekter og ikke mindst i familien og mine veninders selskab. 

Inden vi ser os om, ja så er det jo jul og når først vi er gået ind i december måned, så har man oftest tilbøjelig til, at lave en laaaaaang liste over alle julens forberedelser. Efteråret giver mig netop derfor roen, freden og stilheden til at gå i dybden med mine tanker og filosofere over livets gang, med både op og nedture.

Igennem de sidste mange år har jeg fået tegnet en del efterårstegninger og i den seneste tid, har jeg tilføjet et par nye efterårsblade, som jeg synes skulle præsenteres i et samlet indlæg. 

Lige for tiden er jeg nemlig vildt betaget af at tegne blade og specielt fjer, som jeg viser jer i et senere indlæg. Jeg tror, det har noget at gøre med, de mange fine strukturer og mønstre man kan skabe med enkle få streger.

Jeg ved ikke, om I kan huske, da jeg sidste år viste jer De 4 Årstider og Livets træ, Dem får I også  lov at gense, dog denne gang med rammer på.

Hvad med dig, inspirerer efterårets natur og vejr også dig?

4

 Bregne

 De tre Ahornblade



Livets gren

De 4 Årstider




Livets træ











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.